ד"ר אלרועי-פרייס: "לא יודעים מה ההשפעות ארוכות הטווח"

יו"ר שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרועי-פרייס אומרת הערב בתדרוך לתקשורת כי הקורונה נמצאת בשלבי דעיכה, עם זאת היא היא מדגישה כי עדיין צריך לנקוט בזהירות. "37 אחוז מאוכלוסיית ישראל לא מוגנת"

קובי בורנשטיין | בריאות 6.4.2021 | 18:48

אילוסטרציה צילום: unsplash

על רקע הירידה במתמשכת בשיעור התחלואה - ירידה מתמשכת אך קצת איטית לאחרונה, יו"ר שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרועי-פרייס אמרה הערב (שלישי) בתדרוך לתקשורת כי הקורונה נמצאת בשלבי הדעכיה שלה.

עם זאת, לדבריה "עדיין צריך לנקוט בזהירות כי 37 אחוז מאוכלוסיית ישראל לא מוגנת. 26 אחוז מתוכם זה ילדים שאינם בגיל החיסון והם לא החלימו. זה הפלח שממנו אנו מודאגים ולא רק בהקשר של איך הילדים האלה עלולים להדביק אנשים אחרים אלא גם עבור הילדים עצמם: אנחנו לא יודעים מה ההשפעות ארוכות הטווח של הקורונה".

מוקדם יותר דיווח משרד הבריאות כי מקדם ההדבקה עלה ל-0.78, הנתון הגבוה ביותר בחודש האחרון. אלרעי פרייס הסבירה כי כל עוד הנתון נמוך מ-1 – המגפה בדעיכה: "כל עוד מקדם ההדבקה מתחת ל-1 ובוודאי מתחת ל-0.8 – אין מקום לדאגה או לבהלה, אבל אנחנו עוקבים כדי לראות אם מה שהיה בחול המועד וההתקהלויות השפיעו על התחלואה. כרגע המגפה דועכת".

היא התייחסה גם לדיווחים אודות המתווה המתגבש להסרת מסיכות בשטח פתוח ואמרה כי "זה נמצא בדיונים במשרד הבריאות ויש לכך השלכות. ברגע שנגיע להחלטה - נפרסם את זה לציבור. בהחלט שוקלים את ביטול חובת המסכות באוויר הפתוח ברגע שנרגיש שזה יותר בטוח".

בתוך כך, במשרד הבריאות לקחו ברצינו את הודעת חברת פייזר לפיה החיסונים בטוחים לילדים מעל גיל 12, והחלו בדיונים על חיסון ילדים. "מצד אחד אנו רוצים להגן על הילדים ומצד שני לא רוצים להיחפז", הסבירה אלרועי-פרייס. "אין בהילות לרוץ לשום דבר. כך גם היה עם החיסונים למבוגרים - אנחנו שוקלים את הנתונים המקצועיים ומחליטים, וכך יהיה גם הפעם".

לדבריה, עד כה חוסנו בישראל מעל ל-800 ילדים מעל לגיל 12 ואף אחד מהם לא חווה תופעות לוואי חריגות. "יש לנו נתונים מקבוצה של 800 ילדים בני 12-15 בישראל שסובלים ממחלות רקע וקיבלו את החיסון לקורונה באישור ועדת חריגים", אמרה. "לגבי הקבוצה הזו, לא דווחו אף תופעות לוואי ועל בסיס הנתונים האלו החיסון הוא בטוח", היא אמרה והוסיפה כי "בכל מקרה, הבחירה האם להתחסן או לא תהיה נתונה בידי ההורים והילדים".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום