השכונות החרדיות על הרגליים; רעש מטורף מהחזרות בהר הרצל

עושים רעש לשנתיים: לאחר שבשנה שעברה התקיימו אירועי ימי השואה הזיכרון והעצמאות במתכונת קורונה, השנה ההיערכות מתקדמת במרץ גם בשעות המוקדמות לפנות בוקר | התושבים הזועמים בפנייה ל'כל רגע'': "הרעש חסר תקדים, כיצד ייתכן שגורמי אכיפת החוק הם מעל לחוק?"

אהרן מילר | חדשות בארץ 7.4.2021 | 11:05

הטקס בהר הרצל צילום: הדס פרוש, פלאש 90

היום (רביעי) בערב תציין מדינת ישראל את יום השואה. במהלך היום נערכים אירועים רבים לציון השואה נספיה ושורדיה. האירוע המרכזי שבהם מתקיים כנהוג מידי כל שנה ברחבת הר הרצל. שם גם יתקיימו בימים הקרובים טקסי יום הזיכרון השונים והשיא יהיה בליל יום העצמאות.

לא היינו נדרשים למתרחש בהר הרצל, ובטח לא רק בשלב ההכנות. אילולא הסבל הרב שנגרם לתושביה החרדיים של השכונות הירושלמית הצמודות להר, הר-נוף ובית וגן למעלה משבוע קודם החגיגות.

במהלך כל ימי השנה חיים התושבים לצד אירועי ההר. ובהגיע ימי הציון העיקריים, שהם כאמור ימי השואה הזיכרון והעצמאות. מכירים השכנים ומבינים כי הם גרים בסמיכות ללב האירועים. ומטבע הדברים גם מתמרנים את חייהם לצד ההכנות הרבות במקום.

תיעוד מליל אמש | צולם מפרוייקט גבעת האנטנה בבית וגן

 

לטענת תושבים איתם שוחחנו ופניות רבות שהגיעו אל מערכת 'כל רגע'. השנה בשונה מכל שנה ההיערכות ליום העצמאות מוגזמת למדי. ובשעות לא שעות סובלים השכנים מרעש בלתי נסבל מההכנות.

לפנות בוקר התקבל ב'מייל האדום' תיאור של א' אחד השכנים: "כל הר נוף ובית וגן על הרגליים בשעה זו. אנו מתגוררים בשכונת בית וגן הסמוכה להר הרצל. השעה כעת 1:10 לפנות בוקר והרעש העולה משם הוא חסר תקדים בשעה זו. ולא זכור לנו כמותו ב-20 השנים האחרונות. מוזיקה וזיקוקים...".

עוד הוסיף: "אנו דורשים לשמור את חוקי העזר למניעת רעש באיזור מגורים אחרי 11 בלילה. אין כל הצדקה לעריכת חזרות בשעות הזויות אלו כאשר ילדים והוריהם אמורים לקום בבוקר השכם לסדר יומם".

"התקשרנו מאות פעמים למשטרה ולעירייה ופשוט שמים עלינו פס אחד ארוך" סיכם בכאב.

חשוב לציין שבית החולים שערי צדק בירושלים ממוקם סמוך ונראה להר הרצל, מעדויות המאושפזים עולה כי  הרעשים אתמול הפריע את מנוחת החולים המבוגרים והילדים, ושאר המאושפזים הזקוקים למנוחה.

תושב ירושלים השוהה בסמוך למיטת בנו מתאר את ליל הסיוטים אמש: "אטמו את כל החלונות, הרעש שנשמע מכיוון ההר היה פשוט הזוי, ההרגשה הייתה כאילו אנחנו בעיצומה של חתונה ערבית".

עוד תושב זועם שפנה למערכת 'כל רגע' הביע את תסכולו מהלילה הלבן בהר ותהה, "האם גורמי החוק הם בעצם מעל לחוק עצמו. רק ניתן לשער בדעתנו מה היה מתרחש אם היינו מפעילים מוזיקה חסידית מול תושבי שכונה חילונית עד 2 לפנות בוקר, ערב ערב עד יום העצמאות".

פנינו אל משרד התרבות האמון על אירועים אלו, כמו גם אל משטרת ישראל, לקבלת תגובה בנושא. לכשתתקבל - תפורסם.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום