בת 17 הוכשה ע"י נחש ואושפזה בטיפול נמרץ

אל המרכז הרפואי קפלן הגיעה נערה בת 17 שהוכשה מנחש בחצר ביתה ברחובות. "עקב התפתחות מהירה של נפיחות ברגל מלווה בכאבים הוחלט על מתן אנטי ונום כנגד צפע, על אף שלא היה זיהוי ודאי של סוג הנחש. בשל הטיפול חל שיפור ניכר במצבה"

קובי ברקת | חדשות בארץ 7.4.2021 | 15:36

נחש צילום: pixabay

בת 17 מרחובות הובהלה אתמול (שלישי) בערב למרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית לאחר שהוכשה על ידי נחש מחוץ לביתה. הנערה, המתגוררת בבית פרטי ברחובות, יצאה החוצה עם כפכפים לרגליה, כאשר לפתע חשה בהכשת נחש בכף רגלה. לדבריה, היא חשבה שדרכה על קוץ, ולא הבינה שמדובר בהכשת נחש.

אימה של הילדה סיפרה כי "כשהילדה הוכשה היא בכלל חשבה שמדובר בקוץ, ואחותה הגדולה שהייתה עמה שמה לב שמדובר בכלל בנחש. יצאנו לחפש את הנחש ולא הצלחנו למצוא אותו. התקשרנו לחברת משפחה שהיא מתנדבת במד"א שייעצה לנו לפנות במהירות למיון ילדים".

ההורים מיהרו לקחת אותה למיון הילדים במרכז הרפואי קפלן והיא אושפזה ביחידה טיפול נמרץ ילדים לצורך טיפול.

ד"ר אלי שפירו, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי קפלן, אמר כי "עקב התפתחות מהירה של נפיחות ברגל מלווה בכאבים הוחלט על מתן אנטי ונום כנגד צפע, על אף שלא היה זיהוי ודאי של סוג הנחש. בשל הטיפול חל שיפור ניכר במצבה".

לדבריו, "חשוב להיות מודעים לעובדה שהאביב הגיע, ואיתו סכנת הנחשים. לצערנו, מידי שנה, נפגעים עשרות ילדים ברחבי הארץ מהכשות נחש. במידה וזה קורה, יש להזעיק עזרה באופן מיידי ולא לנסות לטפל בהכשה באופן עצמאי".

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום