פרסום ראשון | משרד הבריאות דורש: להגביל את העלייה לציון הרשב"י

בפגישה שהתקיימה היום בין אנשי משרד הבריאות לנציגי המשרד לשירותי דת, הועלתה דרישה להגביל את מספר העולם לציון הרשב"י במירון ביום ההילולה

ארי קלמן | חדשות בארץ 7.4.2021 | 19:02

ציון הרשב"י צילום: דוד כהן, פלאש 90

שלושה שבועות קודם הילולת הרשב"י במירון, משרד הבריאות קיים היום (רביעי) פגישה עם נציגי המשרד לשירותי דת, ובה הציג דרישה להגביל את העלייה בל"ג להר מירון, מחשש להתקהלות המונית שתביא להתפרצות המגיפה - כך נודע ל'כל רגע'.

בישיבה שהתקיימה היום בלשכתו של השר אריה דרעי, יחד עם נציגי משרד הבריאות ובהם פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש, נציגי המשרד לשירותי דת ומשרדים הרלוונטיים - המשרד לביטחון פנים ומשרד התחבורה.

במהלך הישיבה הודיעו נציגי משרד הבריאות כי הם דורשים להגביל את העלייה לקבר הרשב"י בימים הסמוכים ליום ההילולה, שיוצא השנה ביום שישי ויתפרס גם ליום חמישי ומוצאי השבת.

על פי מקורות שנחשפו לתוכן הפגישה, משרד הבריאות הציג עמדה באמצעות הפרויקטור פרופ' נחמן אש, לפיה כל אירוע הדלקה יוגבל לעד 1,000 משתתפים המשמעות לכך -  רק כ-15,000 בני אדם יורשו לעלות להר במהלך יום ההילולה.

ל'כל רגע' נודע כי הגורמים החרדים הביעו התנגדות להגבלות.  הם הציעו תחלופה כי יורשו לילות במהלך יום ההילולה 3 פעימות של 15,000 איש, מה שיביא לעליה של  כ-45,000 איש, לעומת כ-400,000 שעולים בשגרה.

הדיון הסתיים ללא תוצאה, והוחלט בהסכמה בין הגורמים כי הפרויקטור החרדי האלוף רוני נומה יגבש מתווה בין הצדדים, כאשר הם צפויים להיפגש כבר מחר לישיבה ראשונה.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום