הזעם החרדי על ההגבלות בל"ג בעומר: דין הר הבית לא כדין מירון

ברקע האיום בבחירות חמישיות המרחף מעל פני הכנסת, הח"כים החרדים יעשו הפעם מאמצים כבירים לבלום זעם נוסף אחר סאגת ראש השנה תשפ"א באומן, ויוצאים למתקפה חריפה נגד משרד הבריאות שמבקש להגביל את העלייה מירונה בל"ג בעומר, בעוד להר הבית עולים ללא הגבלה

ארי קלמן | חרדים 7.4.2021 | 20:47

מדורת ל"ג בעומר במירון צילום: David Cohen/Flash90

בעקבות הפרסום ב'כל רגע' על כך שבמשרד הבריאות דורשים הגבלות על העולים להר מירון בעוד שלושה שבועות. במפלגות החרדיות תוקפים את הדרישה וזועקים לאפלייה שכן בזמן שהעלייה להר הבית אינה מוגבלת, מירון מוגבלת.

בלשכתו של שר הפנים אריה דרעי, שם התקיימה הפגישה היום (רביעי) מאשרים כי הפרויקטור פרופ' נחמן אש דרש הגבלות על העלייה להר מירון ביום ההילולא ובימים שבסמוך לה.

בהודעה שהופצה מטעם לשכתו נמסר, כי השר דרעי אמר בפתח הפגישה כי "יום הילולת הרשב"י הוא יום חשוב מאוד למאות אלפים מכל שכבות הציבור, מכל החוגים והעדות. אין גוזרים גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה. בחסדי השם הקורונה בארץ בירידה חדה וחשוב לעשות כל מאמץ, לצד מגבלות הקורונה, לאפשר את המקסימום של האנשים שיתאפשר להם להגיע לציון".

ב'יהדות התורה' תקפו את האפשרות שהעלייה להר תוגבל, סגן שר החינוך, מאיר פרוש תקף: "דין מירון כדין הר הבית ואם שבוע הבא ברמאדן התירו למאה אלף איש לעלות להר הבית, אין סיבה להגביל את כמות המשתתפים שעולים לחגוג את הילולת רבי שמעון בר יוחאי בל״ג בעומר".

חבר הכנסת ישראל אייכלר התייחס אף הוא לפרסום ב'כל רגע' ותקף: "חלפה התמימות של הימים בהם השלטונות הילכו עלינו אימים בשם הקורונה. אם הנגיף מסוכן ליהודים בשטח פתוח בהר מירון, הוא מסוכן גם לרבבות מוסלמים בהר הבית בימי הרמאדן. הנגיף לא מבחין בין הר הבית להר מירון".

"לא נשלים עם אפליית מתפללים יהודים בל"ג בעומר", הצהיר אייכלר שקרא. לראש הממשלה לנתניהו ולשר הבריאות ״להתעשת לאחר הצלחת החיסונים, ולא להפוך לחוכא ואיטלולא. מי שהתיר את הר הבית לא יכול לאסור את הר מירון״. בהתקפה: ״אסור לשאת את שם הבריאות לשווא".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום