הח"כ מ'ימינה' נגד הערבים: "לשלוח אותם להשבעה באיראן"

על רקע ניסיונות הקמת הממשלה, ח"כ אביר קארה מסיעת 'ימינה' של בנט תקף את חברי 'הרשימה המשותפת', לאחר שאלה שיבשו את נוסח ההשבעה בנוסף: "מרבית הציבור הערבי מתבייש" 

יאיר כלפה | פוליטי 7.4.2021 | 21:14

אביר קארה בכנסת צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

כשברקע האפשרות כי ראש מפלגתו יעמוד בראשות הממשלה שנשענת עליהם, חבר הכנסת ממפלגת 'ימינה' אביר קארה תקף היום (רביעי) את חברי הכנסת של 'הרשימה המשותפת'.

''ערב יום השואה ואנחנו עוסקים בביזיון - חברי הרשימה המשותפת ביקשו היום להצהיר אמונים מחדש במליאה", כתב והמשיך, "מציע לשלוח אותם להשבעה בצפון קוריאה, עזה, סוריה, איראן ומדינות 'דמוקרטיות' נוספות שילמדו אותם מה זה חופש ביטוי".

''מניח שמרבית הציבור הערבי בישראל מתבייש במעשה, שמקדם שנאה במקום קירוב לבבות", הוסיף קארה בציוץ בחשבון הטוויטר הפרטי שלו.

כאמור אתמול בהשבעת הכנסת, סירבו הח"כים שנבחרו מטעם 'הרשימה המשותפת', למעט אחמד טיבי, להישבע בנוסח הרגיל של השבעת הכנסת, ואמרו: "מתחייבים לפעול לסיום הכיבוש והאפרטהייד".

בנוסף בעקבות מעשיהם, מוקדם יותר היום יו"ר 'עוצמה יהודית' איתמר בן-גביר, פנה ליו"ר הכנסת יריב לוין, בבקשה לאסור על חברי הרשימה המשותפת להיכנס למליאת הכנסת.

"ההצהרות שמסרו חברי הכנסת מהרשימה המשותפת נוגדות את נוסח ההצהרה הנגזרת מחוק יסוד הכנסת ועל פי חוק היסוד חבר כנסת שלא יצהיר את הנוסח הקבוע לא יוכל ליהנות מזכויות חברי הכנסת", כתב בן-גביר במכתבו ליו"ר הכנסת.

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום