"אני הולכת למות" • השיחה האחרונה של אושר עם אמה

האסון הבלתי נתפס של אושר דרעי ע"ה, ממשיך להדהד בתקשורת מתוך רצון בעיקר להעביר מסר ולהעלות את המודעות להימצאות זריקת אפיפן בכל מקום שמגיש מיני מאכלים, שבר שעשוי להציל חיים. אמש פורסמה הקלטת השיחה האחרונה שניהלה אושר עם אמה, דקות לפני שאיבדה את הכרתה

קובי עוזיאלי | חדשות בארץ 19.4.2021 | 09:21

אילוסטרציה צילום: unsplash

אסון הקינוח ביום העצמאות: אמש (ראשון) פורסמה במהדורה המרכזית של 'כאן 11' שיחת הטלפון האחרונה שקיימה אושר דרעי ע"ה עם אמה גלית תחי', רגע אחרי שאכלה מן הקינוח שעורר את התגובה האלרגית שהביאה למותה.

בהקלטה המטלטלת היא נשמעת מספרת לאמה: "אכלנו בשמחה אני ואלה, הזמנו קינוח והקינוח היה חלבי". האם נשמעת מגיבה: "איך קינוח חלבי? זה מסעדה כשרה, מה פתאום".

אושר נשמעת מסבירה לאמה איך קרה שהוגשה לה קצפת חלבית: "הוא לא ידע... נגמרה לו הקצפת והוא שלח את אחד העובדים לקנות קצפת והקצפת הייתה חלבית". אמה שהבינה את חומרת העניין, שאלה את בתה "את הולכת לבית החולים", וזו הספיקה רק לומר את המילים האחרונות הללו: "את לא מבינה, אני לא מרגישה טוב. אני הולכת למות".

לצד זאת, דווח אמש ב'חדשות 12', כי חברתה של אושר, שסעדה יחד עמה במסעדה, טוענת כי כאשר אושר ע"ה וחברתה זועקות לעזרה בבית החולים לאחר שהן פינו את עצמן בכוחות עצמן, ודקות ארוכות היא לא קיבלה טיפול במלר"ד, שאולי היה מציל את חייה.

כזכור, ביום חמישי האחרון אירע טרגדיה עת אושר ע"ה, בת ה-23 אכלה להנאתה במסעדה "בשרית" כשרה בראש פינה. כשלקינוח הוגשה לה ככל הנראה בשוגג גלידה "חלבית", בעודה אלרגית לחלב. למרבה הצער כעבור זמן קצר היא הלכה לעולמה. באותו היום אושר לא נשאה עמה את מזרק האפיפן שלה שהיה מציל את חייה. בשל העובדה שהגיעה לסעוד במסעדה בשרית כשרה, בה עבדה בעבר, שם ידעה כי לא יוגשו לה מאכלי חלב בוודאות. אך כאמור בדיוק באותו היום בקינוח אותו אכלה בניגוד לנהלי הכשרות ניתן לה חלב והיא החלה לחוש ברע עד שנפטרה בבית החולים זיו בצפת.

אמה גלית דרעי, שוחחה עם עיתונאים ושחזרה בכאב את הרגעים הקשים: "היא פונתה בכוחות עצמה לבית חולים, אני לא יודעת איך היא הצליחה, ואז היא איבדה הכרה. הגעתי ממש כמה דקות אחרי וכבר לא נתנו לי לראות אותה. היא הייתה מחוברת למלא מכונות ומכשירים. היא חיה את זה, היא נולדה אלרגית והיא יודעת מה זה - אין שום סיכוי שהיא תסכן את החיים שלה. הרגו לי את הילדה".

גלית הוסיפה וסיפרה בבכי: "אתמול במקרה היא אמרה לי 'אימא, תבואי לבקר אותי בעבודה', ובאתי כשסיימתי לעבוד. בדרך כלל אני לא מטיילת, אני מגיעה מהעבודה ישר הביתה. היא ילדה עצמאית, ברוב המקרים שהיא יודעת שהיא בסכנה היא מזמינה טיפול נמרץ. היא מזריקה אפיפן ויודעת להתמודד עם אלרגיה. אתמול היא לא חשבה שתצטרך בכלל את המזרק במסעדה כשרה למהדרין".

האם הוסיפה וסיפרה לתקשורת כי הקצפת שהוגשה לבתה אושר עליה השלום במסעדה הכשרה הייתה חלבית. היא נזפה בבעלי המסעדה ובעובדיה: "זו הייתה מסעדה כשרה למהדרין והוא נתן שם חלב לאנשים שאכלו בשר. הוא הכשיל שם הרבה אנשים - בשביל מה? איפה היה משגיח הכשרות?" תהתה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום