על רקע הסכם התעופה: השגריר הישראלי והבחרייני נטעו עץ

עץ ניטע בגן החיות ברומא לכבוד כדור הארץ ולציון מאה ואחת שנים לוועידה ההיסטורית בסן רמו | אל הטקס הוזמנו שגריר בחריין באיטליה יחד עם שגריר ישראל באיטליה, דרור אידר, ועם ראש העיר רומא

יענקי פרבר | מדיני 22.4.2021 | 10:51

השגריר דרור אידר צילום: שלום - עיתון הקהילה היהודית ברומא

לכבוד יום כדור הארץ הוזמן שגריר בחריין באיטליה, נאסר אל בלושי, לנטוע עץ יחד עם שגריר ישראל באיטליה, דרור אידר, ועם ראש העיר רומא וירג'יניה ראג'י.

היחסים החמים נרקמים על רקע הסכם התעופה החדש בין ישראל לבחריין, כבר מהחודש הבא יתקיימו טיסות סדירות בין המדינות.

הטקס התקיים בגן החיות של רומא, שם שוכן מרכז מחקר ומדע מיוחד. השגריר אידר שיתף בחשבון הפייסבוק שלו וכתב: "הזכרתי את האחריות שלנו על עולמנו, והבאתי את המדרש בקהלת רבה, על הפסוק: "רְאֵה אֶת מַעֲשֵׂה הָאֱלֹוקים, כִּי מִי יוּכַל לְתַקֵּן אֵת אֲשֶׁר עִוְּתוֹ" (קהלת ז, יג). על כך אמרו חכמינו במהלך האלף הראשון לספירה במדרש: "בְּשָׁעָה שֶׁבָּרָא הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא אֶת אָדָם הָרִאשׁוֹן, נְטָלוֹ וְהֶחֱזִירוֹ עַל כָּל אִילָנֵי גַּן עֵדֶן, וְאָמַר לוֹ, רְאֵה מַעֲשַׂי כַּמָּה נָאִים וּמְשֻׁבָּחִין הֵן, וְכָל מַה שֶּׁבָּרָאתִי - בִּשְׁבִילְךָ בָּרָאתִי. תֵּן דַּעְתְּךָ שֶׁלֹא תְקַלְקֵל וְתַחֲרִיב אֶת עוֹלָמִי, שֶׁאִם קִלְקַלְתָּ - אֵין מִי שֶׁיְתַקֵּן אַחֲרֶיךָ".

השגריר הישראלי אמר לשגריר הבחרייני: "ידידי נאסר, שגריר בחריין, עד לפני זמן לא רב נטענו עצים בנפרד; כל אחד בעולמו שלו. מאז שנחתמו הסכמי אברהם אנחנו מגלים שהמרחק בינינו היה מלאכותי, ורב המשותף על המפריד. עכשיו נטע ביחד עץ ברומא היפה. לכבוד העתיד המשותף הטוב המצפה לילדינו, שיאכלו מפירות השלום והנורמליזציה בין העמים".

השגריר מספר כי התקשורת שאלה אותו גם על החיסונים בישראל והאם הישראלים עוזרים לאיטליה; "דיברתי על ההצעות לשיתוף פעולה מדעי ופרקטי בנושאים הללו".

בנוסף נטע השגריר עץ בגן בלב רומא ביחד עם נשיאת הקהילה היהודית ברומא, רות דורגלו, ועם ראש הרובע הראשון בעיר סברינה אלפונסי.

הפעם העץ ניטע לכבוד כדור הארץ אבל גם לציון מאה שנה (ועוד שנה) לוועידה ההיסטורית בסן רמו. השגריר אמר "מבחינתי, נטיעת עץ ברומא, במקום שבו עמדה פעם האימפריה הרומית, הוא עניין בעל משמעות החורגת מהכאן והעכשיו. זהו ניצחון מוסרי על המחשבה שאפשר היה להעלים את העם היהודי באמצעות חורבן מולדתו. יוסף בן מתתיהו מספר בספרו המונומנטלי, שהרומאים קיצצו את כל העצים שהיו במרחק של קילומטרים מירושלים, לצורך המצור על עיר הנצח".

שלום - עיתון הקהילה היהודית ברומא.

"העץ שאנחנו נוטעים היום הוא לכבוד הוועידה ההיסטורית בסן רמו לפני מאה שנים ועוד שנה, ועידה דרמטית ששינתה את גורל העם היהודי. בשבוע הבא נקיים אירוע גדול לכבוד הוועידה ההיא".

עוד עלילות מאיטליה. עיריית נתניה בראשות מרים פיירברג תכריז בטקס ביום ראשון הקרוב על כיכר בנתניה בשם כיכר סן רמו. בנוכחות שגריר איטליה בישראל, ג'נלואיג'י בנדטי. "אנחנו מתכונים לכרות ברית ערים תאומות בין נתניה לסן רמו" כתב השגריר הישראלי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום