המחקר שאמור להטריד את מחלימי הקורונה

חליתם בקורונה ושרדתם? זה עוד לא אומר כלום. מחקר מקיף ורציני ביותר שנערך באוניברסיטה רפואית בוושינגטון, מעלה כי מחלימים מקורונה נמצאים בסיכון מוגבר לחלות במחלות קשות אחרות ולהגיע עד כדי סיכון במוות

קובי בורנשטיין | בריאות 22.4.2021 | 23:20

מחלקת קורונה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

מדאיג: מחקר חדש שבוצע באוניברסיטה הרפואית וושינגטון בסיינט לואיס ופורסם במגזין הרפואי הנודע "Nature", חושף כי נזקי הקורונה מסוכנים וקשים ממה שחשבו עד כה.

עד כה היה ידוע על מספר תסמינים אותם חווים מחלימי הקורונה לעיתים חודשים ארוכים לאחר החלמתם. כעת, המחקר החדש שנחשב לגדול ביותר מסוגו לאחר שבדק 87,000 מחלימים, סיפק רשימה ארוכה של מחלות לוואי הקשורות למחלת הקורונה.

"המחקר שלנו מראה שגם לאחר שישה חודשים מאז ההחלמה מקורונה, הסיכון במוות, אפילו לאלו שסבלו ממקרה קל יחסית של המחלה, ועולה ככל המחלה הייתה חמורה יותר"  מסביר ד"ר זיאד אל-עלי, ממחברי המחקר שלדבריו "לא מוגזם להגיד שעל פי נתוני המחקר, הקורונה הארוכה, או ההשלכות הבריאותיות ארוכות הטווח של המחלה, הן המשבר הבריאותי הבא של ארצות הברית".

בשונה מהמחקרים הקודמים, המחקר הזה איננו עוסק רק בבעיות הנוירולוגיות או הלבביות שנגרמות מהמחלה אלא בטווח גדול של מחלות שמופיעות בקרב מחלימי קורונה. ד"ר אל-עלי סיפר כי במהלך המחקר הם עשו שימוש בנתונים של ארגונים גדולים כמו ארגון הבריאות של וותיקי הצבא, על מנת לקל גישה לכל נתוני הבריאות של פציינטים החלימו מקורונה.

בהשוואה לאוכלוסיה הכללית, לפי המחקר למחלימים ישנו סיכוי של 60% יותר למות מאחת מהמחלות שקשורות לקורונה בטווח של חודש לאחר ההחלמה. ד"ר אל-עלי ציין כי ישנם אלפים בעולם שמתו לאחר ההחלמה ובעקבות ההידבקות בנגיף, אולם הם לא נספרים ברשימת המתים מקורונה. "זה רק מראה שכל מה שחשבנו על נזקי הקורונה, זה אפילו לא קצה הקרחון", הוא סיכם.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום