יהודים גורשו ממכירה פומבית של חפצי היטלר

במכירה פומבית שהתקיימה באוסטרליה נמכרה קופסת הסיגריות של אדולף היטלר ימ"ש במחיר של 29,000 דולר, אוסף כלי השולחן שלו נמכר ב-25,000 $ ומברשת השיער שלו נמכרה ב-19,000 $ | אב ובנו, יהודים, אולצו לעזוב את המקום באיומים

יענקי פרבר | חדשות בעולם 23.4.2021 | 10:12

הבית של היטלר צילום: צילום מסך מטוויטר

הממשלה הפדרלית באוסטרליה בודקת אפשרות להעביר חוק שיפליל מכירת מזכרות נאציות. אב ובנו יהודים הוצאו מבית מכירות פומביות בפרת' אוסטרליה, לאחר שניסו לצפות במכירה של פריטיו האישיים של היטלר.

הצמד שבחר להישאר בעילום שם, אמר כי אמרו להם לעזוב את המקום, ואוימו כי ההנהלה תזמין להם משטרה, כך דווח האתר AJN.

הם הגיעו לבית המכירות של עתיקות צבאיות ביום ראשון האחרון, כדי לראות את הפריטים שהיו בבעלותו של היטלר נמכרים במכירה פומבית, כולל קופסת סיגריות, קנקן, ומברשת שיער.

קופסת הסיגריות נמכרה לבסוף במחיר של 29,000 דולר, אוסף כלי השולחן שלו נמכר ב-25,000 $ ומברשת השיער שלו נמכרה ב-$19,000. המכירה הפומבית הביאה לקריאה מחודשת לאיסור מכירת מזכרות נאציות, שר הביטחון פיטר דאטון סימן שינוי אפשרי בחקיקה. בהצהרה לתקשורת אמר דאטון כי הוא חושב שהמכירות הפומביות הנאצית הן "מתועבות" וכי "אם צריך לשנות את החוק כדי למנוע זאת מלהתרחש בארצנו, זה יקרה".

היהודי בן 23 מפרת', נכדו של ניצול שואה הסביר שהוא רצה להשתתף במכירה הפומבית כדי "להבין איזה סוג אנשים ישלמו על פריטים כאלה". הוא אמר כי "העובדה שקופסת סיגרים נמכרה במחיר של 29,000 דולר אך ורק בגלל שהיא שייכת לאדם שניסה למחוק גזע שלם, זה רעיון מגעיל לחלוטין", אמר.

עם זאת, הבעלים של חברת JB עתיקות צבאיות, ג'יימי בלוויט, אמר ל- AJN. "אם שני האדונים היו פשוט נרשמים למקום, כפי שקובע בבירור כללי בית המכירות, בקשה פשוטה שכל האנשים שנכחו חייבים לעשות, הם היו יכולים להישאר ולצפות בהליך בלי בעיה". אך היהודי שמע מאיש שעובד בבית המכירות, שאמר לו שהוא לא צריך להירשם כדי להישאר במקום. היהודי בתגובה טען כי "מעולם לא ניתנה לנו הזדמנות להירשם".

הבעלים של המכירה - בלוויט, מורה לשעבר להיסטוריה שביקר באושוויץ ארבע פעמים, הוא הגן על המקצוע ואמר כי מדובר ב"עסק לגיטימי", בלוויט אמר "אני מבין לחלוטין את דעותיהם של הקהילה היהודית למכירת פריטים כאלה. עם זאת, אל לנו לשכוח שהיסטוריה, נכונה או לא נכונה, היא היסטוריה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום