ירידה במספר החולים: 5% מהחברה החרדית

לאחר מספר ימים של עלייה קלה במספר החולים בנגיף קורונה במגזר החרדי. ביומיים האחרונים התהפכה חזרה המגמה | ביממה האחרונה התווספו במגזר 7 חולים שהם 5% מסך התחלואה הכללי

אהרן מילר | בריאות 23.4.2021 | 11:56

אילוסטרציה צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

משרד הבריאות ממשיך במעקב הצמוד אחרי קצב התפשטות ונסיגת נגיף קורונה שהחל את דרכו בשוק האוכל של הוואן שבסין, ומשם השתלט על כל העולם כולו.

כמידי בוקר גם הבוקר (שישי) פרסמו במשרד הבריאות את נתוני התחלואה מפולחים לפי מגזרים ויישובים. מהנתונים עולה כי לאחר מספר ימים של עלייה קלה במספר החולים בנגיף קורונה במגזר החרדי, התהפכה חזרה המגמה.

על פי נתוני משרד הבריאות ביממה האחרונה התווספו במגזר 7 חולים שהם 5% מסך התחלואה הכללי, העומד על 129 חולים ביממה האחרונה. הממוצע השבועי מצטמק אף הוא ויורד ל-119 חולים חדשים מידי יממה.

הערים החרדיות כולן משמיכות להיות ירוקות ומתנקות בזה אחר זה. יחס ההכפלה בכל הערים עומד על 1.0, למעט העיר בני ברק שם צנח יחס ההכפלה ל-0.6.

עוד דווח כי בקריית יערים המובילה את הרשימה התווסף חולה אחד בשבוע האחרון, כך גם ברכסים וביתר עילית, בבני ברק כולה התווספו 8 חולים בשבוע האחרון. ובאלעד, מודיעין עילית ועמנואל עומד נתון זה על 0.

בחישוב חולים לפי 10 אלף תושבים, מובילה קריית יערים עם 2 חולים, רכסים אחריה עם חולה אחד בלבד. בשאר הערים, בביתר עילית, באלעד, במודיעין עילית, בעמנואל ובבני ברק, עומד נתון זה על 0.

מוקדם יותר הבוקר, עם פרסום נתוני החיסונים אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין: "היום עברנו את 5,000,000 המחוסנים במנה שניה! זהו הישג ענק למערכת הבריאות ולאזרחי ישראל. ביחד ממגרים את הקורונה. שבת שלום".

עם זאת, מנגד דווח אמש ב'כאן 11' כי נרשמה התפרצות קורונה בקרב שוטרי תחנת משטרת ישראל במעלה אדומים שהיו מחוסנים כבר ב-2 מנות חיסון. על פי הדיווח 12 משוטרי התחנה, כמו גם מפקד התחנה עצמו נמצאו מאומתים לנגיף.

מבדיקת המסלול האפידמיולוגי של שוטרי התחנה נמצא כי ככל הנראה השוטרים נדבקו מ-3 עצורים פלסטיניים שנעצרו בימים האחרונים בעבירות אמל"ח. בשב"ס עדכנו את שוטרי התחנה כי העצורים חיוביים לנגיף, ולכן הלכו השוטרים לבדוק עצמם, ונמצאו כאמור חיוביים למרות שמדובר באנשים שכבר קיבלו 2 מנות חיסון, דבר שלא עזר להם והם בכל זאת נדבקו בנגיף.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום