מבקר המדינה הישראלי הפך לנשיא הארגון האירופי

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן נבחר לנשיא הבא של ארגון מבקרי המדינה של אירופה - היורוסאי "אפעל בהתאם לערכי הארגון ועל מנת לחזק ולקדם ביצוע ביקורת מדינה עכשווית, רלוונטית, מקצועית, יוזמת, מתקדמת וחדשנית לטובת הציבור"

אהרן מילר | חדשות בעולם 23.4.2021 | 11:46

מתניהו אנגלמן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן נבחר בערב יום העצמאות בקונגרס היורוסאי המקוון שהתקיים בפראג לנשיא הבא של היורוסאי - ארגון מבקרי המדינה של מדינות אירופה.

ביורוסאי חברות 49 מדינות וכן המבקר של האיחוד האירופי. מבקר המדינה אנגלמן יכהן כנשיא הבא של ארגון היורוסאי בשנים 2027-2024 ונבחר בין היתר בשל תפיסת הביקורת המודרנית שבאה לידי הביטוי גם בתחומי הסייבר ומערכות המידע. עם בחירתו יכהן אנגלמן כסגן נשיא הארגון לשנים 2021 - 2024, לצד מבקר המדינה של צ'כיה אשר מכהן כנשיא הנוכחי של הארגון.

בנוסף יכהן גם כחבר בוועד המנהל של הארגון לצד מבקרי המדינה של ספרד, טורקיה, בריטניה, פולין, ליטה, לטביה וצ'כיה.

המועמדות של מבקר המדינה של ישראל לנשיאות היורסאי אושרה בהצבעה חשאית בתמיכת 43 מבקרי מדינה מכל אירופה, מתוך 48 אשר השתתפו בהצבעה (3 נמנעו ו-2 התנגדו). כנשיא היורוסאיי ישמש המבקר אנגלמן כנציגו הרשמי של הארגון.

היורוסאי נוסד לפי כ-30 שנה ומטרתו לקדם שיתוף פעולה מקצועי בין מוסדות מבקרי המדינה באירופה, לעודד חילופי מידע וידע ולקדם חקר ביקורת המדינה בפן המעשי והתיאורטי.

אחת לשלוש שנים מתקיים הקונגרס המרכזי של ארגון היורוסאי, אליו מגיעים מבקרי המדינות החברות בארגון. עם תחילת כהונת המבקר אנגלמן כנשיא היורוסאי בשנת 2024 יערך הקונגרס המרכזי של ארגון היורוסאי בישראל בהשתתפות מבקרי המדינות מכלל אירופה.

המבקר אנגלמן הודה עם בחירתו לנשיא הבא, לכלל מבקרי המדינה שתמכו במועמדות וכן לנשיא המכהן - מבקר המדינה של צ'כיה ולנשיא היוצא - מבקר המדינה של טורקיה ולמזכירת היורוסאי - מבקרת המדינה של ספרד.

המבקר אנגלמן ציין בדבריו כי הוא רואה חשיבות רבה בשיתופי פעולה בינלאומיים של מבקרי מדינה לשם טיוב עבודת הביקורת ולמידה הדדית: "תקופת הקורונה חזקה את הצורך בלמידה הדדית בין מוסדות ביקורת מדינה וחייבה אותנו לנקוט בגישות חדשניות לעריכת ביקורות בשל המגבלות שהקורונה החילה על כולנו. כנשיא נכנס אפעל בהתאם לערכי הארגון ועל מנת לחזק ולקדם ביצוע ביקורת מדינה עכשווית, רלוונטית, מקצועית, יוזמת, מתקדמת וחדשנית לטובת הציבור".

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום