עמית סגל: המאבק האפל שמתרחש בליכוד

בטורו השבועי מביא עמית סגל את סיפור התביעה בבית המשפט שהגיש ניר ברקת נגד הגורם שהפיץ מסרונים משמיצים נגדו במסגרת המאבקים בליכוד | בבדיקה שערך ברקת, נמצא כי מזמין ההודעות הוא פעיל ליכוד זוטר וחסר אמצעים וברקת מעוניין לחשוף את שולחיו, לצד תביעה של מיליון שקלים

יחיאל גלאי | פוליטי 23.4.2021 | 13:33

ניר ברקת עם בנימין נתניהו צילום: Marc Israel Sellem/POOL

הפרשן עמית סגל כותב בטורו השבועי ב'ידיעות האחרונות' על המאבק שמתרחש בין קודקודי הליכוד בסוגית הירושה ביום שאחרי נתניהו. סגל מספר כי ניר ברקת שכר חברה שתבדוק מי עומד מאחורי קמפיין ההודעות נגדו בחודש דצמבר האחרון, במסגרתו נשלחו מסרונים שכינו אותו "בוגד" תוך רמז כי אחרי הבחירות הוא יחבור לאלקין וסער.

לדברי סגל, ברקת הופתע לגלות כי האדם שעומד מאחורי הקמפיין המכפיש הוא פעיל ליכוד זוטר וחסר אמצעים, מה שמעלה את החשד כי מדובר באיש קש שמשרת את אחד מקודקודי הליכוד.

"בחודש שעבר הפך ניר ברקת למיליארדר הראשון בתולדות בית המחוקקים. בשבוע הבא הוא מתעתד לתבוע עוד מיליון שקל. לא כדי להעשיר את קופתו, אלא במסגרת מאבק אפל שמתנהל בימים אלה בליכוד, ומסמן את העתיד של מפלגת השלטון בתריסר השנים האחרונות", כך כותב סגל בטורו.

סגל מזכיר את ההודעות המשמיצות נגד ברקת לפני מספר חודשים: "בחודש דצמבר האחרון רטטו מכשירי הטלפון של מתפקדי הליכוד שוב ושוב. "הבגידה של ברקת בליכוד וחבירתו מחדש לאלקין אחרי הבחירות תהיה הכואבת מכולם. אחרי גיל 50 אנשים לא משתנים. קבוצת ירושלים בליכוד". כעבור יממה, עוד מסרון: "הנה הבגידה של גדעון באה, אבל הסכין שינעץ ברקת בנתניהו תכאב הרבה יותר". וכך, סדרת מסרונים ארוכה".

לדברי סגל, "ברקת פנה לחברה ששיגרה את המסרונים וגילה שהמזמין שלהם הוא פעיל ליכוד זוטר, אדם נטול ממון וקשרים, שחשבונות הבנק שלו מוגבלים והוא אף מובטל. בתביעה לבית משפט השלום בירושלים טוען ברקת שמדובר באיש קש. "זו מערכה המאורגנת מלמעלה, עם אנשים בעלי ממון המסוגלים לעמוד בסכומים הנדרשים לחיסול פוליטי של איש היעד".

הסיפור כולו מוביל למאבקים קשים בצמרת הליכוד, שם מתכוננים בלהט לירושה ביום שאחרי נתניהו: "גם אם ברקת לא נקב בשמותיהם של החשודים, ברור שהוא חושד בכמה מעמיתיו לצמרת מפלגת השלטון. יש חמישה־שישה בכירי ליכוד שרואים עצמם מועמדים לירושת נתניהו, ובברקת – את היריב הקשה מכולם. בסקרים הוא נהנה מעמדת הובלה, ומשאביו כמעט בלתי מוגבלים. הפייק־ניוז שהופץ לגביו נועד לפגוע בו ערב תחילת מסע אפשרי לראשות הליכוד".

סגל מסביר כי תופעת ההשמצות דרך מסרונים בטלפון הפכה לפופולרית במיוחד בקרב בכירי הליכוד: "הפרקטיקה הזו, של מסרונים אנונימיים, הולכת ונעשית רווחת בליכוד בשנה האחרונה, ביחס הפוך לאומץ ליבם של הבכירים. הם מטיחים זה בזה האשמות לכיס האחורי של הג'ינס של מתפקדי התנועה".

לדבריו את מיליון השקלים שאולי ישיג ברקת בתביעה בבית המשפט - הוא מתכוון לתרום: "ברקת מתכוון לתרום את הכסף שהוא מקווה להשיג בבית המשפט. מטרתו היא לחייב את הנתבע לחשוף במשפט את הגורם שעומד מאחורי הפרסומים, ובעיקר – לבלום את פרסומי המסרונים לקראת מה שנראה כעיתוי רגיש במיוחד בליכוד. נתניהו בוודאי מודע היטב לקרבות הדיאדוכים שמתנהלים תחתיו. זאת למרות שלא קיבל את המסרונים: הוא כנראה חבר הליכוד היחיד ללא טלפון סלולרי". 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום