לקראת ההילולא: רב המשטרה נפגש עם גדולי האדמו"רים 

ל"ג בעומר תשפ"א: הרב רמי ברכיהו רב המשטרה עלה לבתי גדולי ישראל והאדמו"רים בנושא שמירת קדושת השבת בהר מירון ביום שישי וקרא לציבור שלא להגיע אחרי חצות היום בכדי למנוע חילולי שבת

משה ויסברג | חרדים 23.4.2021 | 14:13

הרב ברכיהו אצל הרבי מויז'ניץ צילום: באדיבות המצלם

רבה של משטרת ישראל הרב רמי ברכיהו נפגש בשבוע האחרון עם גדולי ישראל האדמו"רים מגור וויז'ניץ וכן עם הראש"ל והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף. 

במהלך הביקורים עלה הנושא של הילולת התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי שמתקיימת ביום שישי וקיים חשש גדול של חילול שבת. האדמו"רים והרבנים בירכו את הרב ברכיהו על פעולותיו למען הכלל ובפרט למען שמירת שבת וההלכה במשטרת ישראל.  

רב המשטרה הרב ברכיהו סיפר לגדולי ישראל שכזכור ההשתתפות בהילולת רשב"י בשנה שעברה הוגבלה למאות אנשים בלבד וההערכות של המשטרה כי השנה מאות אלפי יהודים יגיעו להר מירון בין יום חמישי ועד לכניסת השבת. לאור זאת, שוטרים רבים יאבטחו את מתחם ההר גם ביום שישי עד לכניסת השבת וישוחררו ממשימתם בהתאם להערכת המצב הביטחוני.

בביקור אצל הראש"ל הגר"י יוסף

הרב הראשי סיפר כי הוא מבקש מהרבנים לעורר את הציבור שלא להגיע אחרי חצות למירון בשביל למנוע חילול שבת. הרב הזכיר את דברי המשנה ברורה "ובהרבה אחרונים ראיתי שכתבו דמ"מ צריך להיזהר לכתחילה שלא ילך או יסע עד סמוך לערב שכמה פעמים נכשלים על ידי זה ובאים לידי חילול שבת".

ברגע שהציבור לא יגיעו אחרי חצות הרי ששוטרי משטרת ישראל יוכלו לחזור לביתם עוד קודם כניסת השבת לאחר שיוודאו שכל אלה שהגיעו להר מירון ביום שישי נכנסו ויצאו בשלום ממתחם הקבר.

לסיום אמר "אנו מבקשים מרבני ישראל בכל אתר ואתר לקרא ליהודים המתכננים להגיע למירון ביום שישי הקרוב, שימנעו עד כמה שניתן מלהגיע למירון לאחר חצות היום, בכדי לצמצם עד כמה שניתן את החשש לחילול שבת".

בביקור אצל הרבי מויז'ניץ בצפת

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום