המהומות בירושלים: 'העדה החרדית' נגד ההפגנות

חברי העדה החרדית יצאו הבוקר במחאה נמרצת נגד מחאות הלאומניים בעיר הקודש ירושלים תובב"א וקוראים לשומעי לקחם שלא להשתתף בהן | "חוסו על נפשותיכם ועל נפש צאצאיכם ועל נפשה של היהדות החרדית"

אהרן מילר | חרדים 23.4.2021 | 13:25

מהומות בירושלים צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

לאחר לילה של מהומות והפגנות בירושלים, יוצאו ב'עדה החרדית' במודעה מיוחדת נגד ההשתתפות במחאות אלו. תחת הכותרת 'ולאומים יהגו ריק' כתבו ב'עדה החרדית' מחאה נגד ההתגרות המסוכנת של החוגים הלאומיים המסכנים את תושבי ירושלים.

במודעה נכתב: "בלב חרד מביעים אנו מחאה ומוקיעים את הלאומניים אשר אמש ניסו לגרור את הציבור החרדי אל מחאותיהם ודרישת הנקמה שלהם מול הערביים תושבי ירושלים תובב"א, בהביאם את מלחמתם אל תוככי השכונות החרדיות ובכך מעמידים בסכנה נוראה את כל היישוב, ומי יודע להיכן יגיעו חלילה בגינם של עושי מעשי תעתועים אלה וכאלה".

"אוי לנו מחילול ה' לשייך את ההתגרות הזאת ביראי ה' ושומרי תורה ומצוות", הדגישו בעדה החרדית. והוסיפו: "בזאת אנו קוראים מכל לב להרגעת הרוחות ולהשקטת אש המלחמה אשר תוצאותיו מי ישורנו היל"ת.. ומכריזים ואומרים כי היהדות החרדית אין לה כל קשר אל הפגות ופרעות אלו, היהודים הנאמנים לתורה הק' מאמינים כי בגזירת עליון גלינו מארצינו ונתרחקנו מעל אדמתינו, ואפס בלתך גואלינו לימות המשיח בב"א".

עוד פנו במודעה אל בני הישיבות: "ואנו קוראים אל בחורי הישיבות הי"ו אל הורי התלמידים והעומדים על משמרת החינוך הע"י: אנא שמרו מכל משמר לבל יופיע שום בחור או ילד בהפגנות ופרעות אלו, הזהרו על נפשם ברוחניות ובגשמיות מפני פגיעתם רעה של הלאומניים אשר אינם דורשי טובתם ושלומם, נראים כאוהבים בשעת הנאתם ומאידך שותפים הם לעקירת הדת וקריעת התורה לגזרים".

לסיום נאמר: "חוסו על נפשותיכם ועל נפש צאצאיכם ועל נפשה של היהדות החרדית. והשי"ת יחוס על עמו הנדכה והכואב בגלות ישראל, לגאלינו גאולת עולמים בלי שום נזק וצער לב ישראל, אמכי"ר".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום