מיוחד: הסרטונים של הרבי החדש שכבשו את ניו יורק החסידית

וזרח השמש: בשבת הקרובה תתקיים במונסי שבת הכתרה לרגל מינויו של האדמו"ר החדש מבאניא, שימלא את מקום אביו הרבי זצ"ל, שנפטר לאחר ייסורים קשים ומרים. סרטונים מהשבעה של הרבי החדש, הנחשב ל'שדכן' מפורסם בברוקלין, כבשו את הרשתות החברתיות בניו יורק

משה ויסברג | חרדים 23.4.2021 | 15:22

הרבי החדש מבאניא מונסי צילום: באדיבות המצלם

בעיצומה של השבת האחרונה, הסתלק לבית עולמו האדמו"ר מבאניא מונסי זצ"ל, שהיה בעל ייסורים גדול, הרבי זצ"ל נודע בכוח תפילותיו ובברכותיו שהתקיימו ורבים נושעו בזכותו. הרבי השאיר אחריו שני בנים, שאחד מהם מונה לממלא מקומו בהוראת האדמו"רים.  

מאז פטירתו, במהלך ימי השבעה, כבשו סרטונים שתועדו בעת ניחום האבלים אצל הרבי החדש - את הרשתות החברתיות.  

 

במהלך השבעה התגלגלו סיפורי ישועות בזה אחר זה מהרבי זצ"ל, שנקרא לאחר פטירתו בעל ה'אמרי מנשה' מבאניא, כך באמצע השבעה התארס ה'הויז בחור' של הרבי זצ"ל, הבחור אברהם הערש סורקיס, ששירתו בנאמנות בעת חוליו עד יומו האחרון, הרבי הבטיח ל'הויז בחור' בראש השנה שעבר כי עד ראש השנה הבא יתארס בעז"ה ואכן כבר בשבעה של הרבי חגג את אירוסיו בשעה טובה. 

בנו האדמו"ר רבי יעקב יצחק אייזיק לייפער, מונה במהלך ימי השבעה לממלא מקומו ובשבת הקרובה (אחרי קדושים) תתקיים שבת הכתרה בבית מדרשו במונסי, בהשתתפות מאות חסידים מכל האזור שיגיעו להשתתף בשבת. לרגל השבת אף שופץ בית המדרש 'בית מרדכי' באניא, לקראת הטיש שייחל הלילה בשעה 23:30. 

במהלך השבעה עלו לנחם, האדמו"רים מסקווירא, ויז'ניץ, סקולען, זוועהיל, נדבורנה, ועוד אדמו"רים רבים שביקשו ממנו להמשיך את ההנהגה ולקבל על עצמו את עול האדמו"רות. 

האדמו"רים מסקווירא וויז'ניץ ממונסי מנחמים בשבעה

האדמו"ר מסקולען שהגיע מבורו פארק לנחם, שאל את הבן בשבעה, האם ימשיך באדמו"רות? הרבי ענה: "אין לי עדיין את התאוות הללו, אבל הכתירו אותי". הרבי מסקולען אמר לו שהוא חייב לקחת את עול האדמו"רות, בהיותו בן אחר בן של האדמו"ר ר' מרדכ'לה מנדבורנה זצ"ל. הרבי מסקולען אמר שהוא יכול לברך וכל הברכות יתקיימו. לצד זאת, גיסו של הרבי, הרב סאקס מוויליאמסבורג רכש לו מקל חדש והגיש לו אותו לעיני המנחמים.

הרבי החדש מתגורר כל השנים בוויליאמסבורג, שם היה מתפלל בבית המדרש של סאטמר בראדני, ונחשב לשדכן מפורסם. הוא נשוי לבתו של הרה"ג רבי שמואל דוד סאקס, דומ"ץ סאטמאר בשכונת קעטסקעיד. 

הסמל של בית המדרש החדש

החסידים מספרים ל'בחדרי חרדים': "הרבי החדש משמש דוגמא לאנשים בשמחת חיים מיוחדת שיש לו, לצד זאת הוא נחשב לידען גדול שבקי בכל מנהגי בית נדבורנה".

במהלך השבעה רצו ברשת עשרות סרטונים מהשבעה, חלקם סרטונים משמחים כנתינת הקויט'ל והמקל החדש שקיבל הרבי. אתמול הגיע ר' חילי פוזן, מקים מקהלת 'המזמרים' בניו יורק שהביא לאדמו"ר משקפיים חדשות עם מסגרת שחורה כיאה לאדמו"ר. 

המודעה של שבת ההכתרה 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום