בשני הקרוב: יתחדשו השיחות בין ישראל ללבנון

ביום שני הקרוב צפויות להתחדש השיחות בין ישראל ללבנון בסוגיית המחלוקת על הגבול הימי. זו הפעם הראשונה שהשיחות מתקיימות בעידן ממשל ביידן ובתיווכו

יחיאל גלאי | מדיני 29.4.2021 | 12:40

דגלי ישראל ולבנון צילום: מתוך הטוויטר של אביחי אדרעי דובר צה''ל בשפה הערבית

אחרי הפסקה של כמה חודשים ביום שני הקרוב, ה-3 במאי, צפויות להתחדש השיחות בין ישראל לבין לבנון בעניין שרטוט הגבול הימי השנוי במחלוקת. כך מדווח הבוקר העיתון הלבנוני אל-אח'באר המזוהה עם חיזבאללה.

סבב השיחות האחרון התקיים בחודש נובמבר, כלומר מדובר בסבב שיחות ראשון בעידן ממשל ביידן. לפי הדיווח, הצד האמריקני עדכן את מפקד הצבא הלבנוני, ג'וזף עון, בהחלטה לחדש את המשא ומתן בשבוע הבא לבקשתו של המתווך האמריקני.

נשיא לבנון, מישל עון, צפוי להיפגש ביומיים הקרובים עם המשלחת הצבאית שמנהלת את המשא ומתן מהצד הלבנוני כדי לתאם עמדות. יש לציין כי הלבנונים איימו להפקיד קו גבול חדש באו"ם שהוא דרומי מאוד מגבול המחלוקת.

נשיא לבנון, מישל עון, החליט להקפיא את המהלך. במקביל במשרד האנרגיה בראשותו של השר יובל שטייניץ שורטט קו גבול צפוני שמסתמך על הגבול בין לבנון לקפריסין והוחלט שאם הלבנונים יפקידו באו"ם קו גבול חדש ישראל תפקיד גם קו גבול משלה. אחרי שלבנון חזרה בה מהמהלך שלה נסללה הדרך לחידוש השיחות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום