4.5 שנות מאסר לנהג האוטובוס מהתאונה הקטלנית

במסגרת עסקת טיעון נגזרו ארבע וחצי שנות מאסר על נהג האוטובוס אלכסנדר לייבמן, שהורשע בגרימת התאונה הקטלנית בקו 947 בשלה 2019 בה נהרגו ארבעה נוסעים | כמו כן, רישיונו נפסל למשך 18 והוא יאלץ לפצות ב-20 אלף שקלים כל אחת ממשפחות ההרוגים

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 6.5.2021 | 13:35

התנגשות האוטובוס בתחנה בכביש 40 צילום: דוברות זק"א

בית המשפט גזר היום (חמישי) 4.5 שנות מאסר על נהג האוטובוס אלכסנדר לייבמן, שהורשע בגרימת התאונה הקטלנית בקו 947 שעשה את דרכו מירושלים לחיפה. התאונה הקשה התרחשה בסוף שנת 2019 סמוך לנמל התעופה בן גוריון, אז נהרגו ארבעה נוסעים כתוצאה מהתנגשות של האוטובוס בתחנה.

לייבמן הודה בהסדר טיעון, במסגרתו הוא הורשע בגרימת מוות ברשלנות של ארבעה נוסעים. פרט למאסר בפועל, על לייבמן נגזרו 12 חודשי מאסר על תנאי. כמו כן, רישיונו נפסל למשך 18 והוא יאלץ לפצות ב-20 אלף שקלים כל אחת ממשפחות ההרוגים.

פרקליטות מחוז מרכז הגישה אתמול (חמישי) כתב אישום נגד אלכסנדר לייבמן בן ה-44, נהג אוטובוס 'אגד', בגין גרימת מוות ברשלנות של ורוניקה פיליפ, היילי ויינברג, יוסף קהלני וברטה שוורץ ז"ל ונהיגה בקלות ראש או ברשלנות שגרמה לתאונת דרכים בה נחבל אדם (ריבוי עבירות).

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי הפרקליטות נגד לייבמן, הוא עבד כנהג אוטובוס בחברת 'אגד'. ב-22.12.19 (כ"ד כסליו תש"פ) בשעה 13:30 נהג הנאשם באוטובוס בקו 947 מכיוון חיפה לכיוון ירושלים, נסיעה שאמורה הייתה להימשך כשלוש שעות, אך התארכה והתעכבה. "הנאשם הגיע לתחנת האוטובוסים המרכזית בירושלים רק בשעה 18:09 ומייד החל להעמיס נוסעים ולצאת לדרך חזרה מירושלים לחיפה – כל זאת מבלי שהקפיד על הפסקה, כמתחייב לפי תקנות התעבורה ולפי נהלי חברת 'אגד'".

בנוסף, נכתב בכתב האישום, באותו יום לא הקפיד הנאשם לשתות ולאכול בצורה סדירה. בשעה 19:30 לערך נהג הנאשם בכביש 40 מכיוון דרום לצפון. בהתקרבו לקילומטר 283 נסע הנאשם בנתיב הימני ביותר, לכיוון ישר, מבין שלושת נתיבים, סטה שמאלה לנתיב השמאלי ביותר, שמיועד לפניה שמאלה בלבד, וחזר וסטה ימינה לנתיב הימני ביותר.

מייד לאחר מכן עבר הנאשם את השול הימני, עלה על המדרכה ופגע בתחנת אוטובוס, שאינה נמנית על תחנות קו 947. כתוצאה מהפגיעה חדר גג התחנה אל חלקו הקדמי-ימני של האוטובוס, גרם למותם של ארבעה נוסעים ולפציעתם של כעשרה נוסעים נוספים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום