אם המיסיונר שהתחזה לרב: "לא שוחחנו שנים, הוא הוטבל לנצרות"

תחקיר של העיתון הבריטי-יהודי ה-Jewish Chronicle חושף פרטים נוספים אודות המיסיונר שהתחזה לרב חרדי. לפי התחקיר, הוא היה מעורב עמוק בכנסיות אוונגליסטיות אמריקאיות, וכן נולד לאם מתודיסטית ולאב פרוטסטנטי. בכנסייה בה היה מעורב היו "משימות סמויות" כמו התחזות וההסתערבות

יענקי פרבר | חרדים 6.5.2021 | 18:10

אב המשפחה מתארח בראיון על הנצרות צילום: צילומסך

"הרב" שהתחזה ליהודי, היה בפועל פעיל רשת שקידם את הנצרות ומאמין ב"אותו האיש". עוד נודע, כי המיסיונר השאיר חובות של אלפי דולרים על שמו בארה"ב. בנוסף, הוא היה מעורב עמוק בכנסיות אוונגליסטיות אמריקאיות, וכן נולד לאם מתודיסטית ולאב פרוטסטנטי. כך חשף העיתון הבריטי היהודי Jewish Chronicle.

אמו של אלק, פטרישיה באריק (69), מניו ג'רזי, סיפרה לעיתון כי היא לא בקשר עם בנה במשך 15 שנה, לדבריה, לאחר וויכוח על הירושה של אביו המנוח נותק הקשר.

אבל בדבר אחד היא בטוחה: לא היא וגם אביו של מיכאל, ויליאם אלק ששירת בחיל הים, שמת בגיל 60 בשנת 2006, ושעל קברו יש צלב - לא היו יהודים.

"אני מתודיסטית," אמרה. "לא היינו ממש משפחה דתית כשמיכאל היה צעיר. גדלתי בצל הליכה לכנסייה אבל לא הלכתי לשם. כשנשאלה האם ייתכן שיש אמת בטענות בנה להיסטוריה יהודית, היא השיבה, "לא".

מיכאל תומאס אלק, יליד 1978 ניו ג'רזי, גדל בפנס גרוב, עיירת פועלים המונה אוכלוסייה של כ-5,000 איש ולפחות 13 כנסיות, אך ללא בתי כנסת. כך מדווח העיתון Jewish Chronicle.

המסע שלו לרוחניות החל באמצע שנות העשרה שלו, כשאביו חלה. בשלב זה הוריו התגרשו והוא התגורר עם אביו. "הדת נכנסה לחייו כשאביו היה ממש חולה, ואביו החליט שאולי הגיע הזמן שהוא ילמד על הדת", אמרה אמו, "הוא הוטבל (לנצרות) בסביבות גיל 17. אביו עדיין היה חי באותה נקודה. אני חושבת שזו הייתה כנסייה בפנסוויל".

בשנת 1997, כאשר מיכאל היה בן 18, הוא נרשם לתואר של ארבע שנים במכללה פרטית נוצרית בסנט דייווידס, פנסילבניה, כ-50 קילומטרים מעיר הולדתו. "הוא הלך לשם ללמוד מדע ביולוגי אבל הוא לא קיבל את זה, אז הוא עבר ללימודי תנ"ך" אמרה אמו. "בסופו של דבר, הוא הוסמך כאיש דת נוצרי, אם כי דרך האינטרנט, לא דרך הגעה למקום לימודים".

אשתו הראשונה מצ'ספיק ביץ' - מרילנד, כיום בת 42, תיארה כיצד היא נשאבה לעולמו של מיכאל: "עכשיו אני מבינה שהוא היה מאוד מניפולטיבי, ועשיתי כמה בחירות שלא היו הטובות ביותר בגלל המעורבות שלו", אמרה. "נטיתי להאמין לכל מה שהוא אמר לי", הוסיפה.

"מההתחלה, הוא הזדהה כיהודי, מייקל נשבע שהוריו שניהם יהודים, והלך לבית הכנסת כשהיה ילד", אמרה. לאחר ההיכרות ביניהם, התחיל מיכאל להגיע למרכז ההסברה המקומי של חב"ד, והביא את גב' טרייסי. "זה היה מביך מכיוון שלא הייתי יהודייה, ואנשי בית הכנסת לא ידעו שאנחנו מאורסים", אמרה. לאחר תקופת נישואין הם התגרשו.

במשך שנים היה מיכאל מעורב בכנסייה אוונגליסטית נודעת בשם MorningStar Ministries בדרום קרוליינה, והשתתף במפגשי תפילה וכנסים. באתר משרדי מורנינגסטאר מוזכרים 'משימות סמויות', בהן האוונגליסטים "מסתערבים" מעבר לים. כשנשאלו אנשי הכנסייה על ידי העיתון Jewish Chronicle על כך, הם סירבו להגיב.

הזוג התגרש בשנת 2004, ומיכאל נאבק באלכוהוליזם. אך בשנה שלאחר מכן הוא התחתן עם אישה לא יהודייה נוספת, אמנדה קור, (שנקברה כיהודייה בהר המנוחות). מאוחר יותר היא הודתה בפני חברים שגדלה בצל חגי הגויים. שנה לאחר מכן עברו בני הזוג לישראל, ושינו את שמות המשפחה לאלכוהן.

נראה כי אשתו השנייה אימצה את חייו הכפולים בירושלים. נולדו להם חמישה ילדים, והיא הוסיפה לסיפור הכיסוי וסיפרה לחברים שיש לה קרובי משפחה שמתו בשואה.

מיכאל, שעדיין מתגורר בישראל, סירב להגיב ומחק את תמונת הפרופיל שלו מהרשתות החברתיות. אמא של אחד הילדים שעבר ברית מילה על ידי מיכאל שהתחזה לרב, אמרה, "אני מרגישה שמישהו הכה אותי באגרופים".

מיכאל שלח זרועות תמנון, ואחד מהם אף היה בדמות ספר ילדים אוונגליסטי, הנמצא באתר של ארגון יהודי משיחי ידוע. שלוש משפחות נוצריות סמויות נמצאות תחת מעקב, כך חשפה, שאנון נוסן, דוברת ארגון 'בינינו' העוקב אחר מיסיונרים במסווה, הארגון אמור לחשוף אותן בקרוב.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום