גורמי ביטחון מעריכים: זו הייתה התוכנית של המחבלים שחוסלו

גורמי ביטחון מעריכים כי המחבלים שחוסלו מוקדם יותר היום לאחר שביצעו ירי לעבר עמדת כוחות הביטחון סמוך למוצב סאלם בצפון השומרון, היו בדרכם לבצע פיגוע המוני במרכז הארץ

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 7.5.2021 | 15:30

גופות המחבלים לאחר ניסיון הפיגוע צילום: רשתות ערביות

במערכת הביטחון מערכים בשעות האחרונות (שישי), כי שלושת המחבלים שנורו הבוקר על ידי לוחמי מג"ב, בעת שביצעו ירי לעבר עמדת כוחות הביטחון סמוך למוצב סאלם בצפון השומרון - תכננו לבצע כבר היום פיגוע המוני במרכז הארץ. בצה"ל ובשב"כ ממשיכים לתחקר את האירוע.

לפי תחקיר ראשוני של האירוע, המחבלים, שהיו מצויידים בכלי נשק אוטומטיים, היו בנסיעה על אוטובוס שהיה מלא בשוהים בלתי חוקיים. כוחות צה"ל ומשמר הגבול שהיו בדריכות, ניסו לתשאל את השלושה ואלו בתגובה פתחו לעברים בירי. שניים מהם חוסלו ומחבל נוסף נפצע באורח אנוש.

בד בד, בכירים במערכת הביטחון אמרו כי פעולת הלוחמים שחיסלו את המחבלים באופן מהיר ומבלי שנרשמו אבידות בקרב השוטרים וחיילי צה"ל שהיו המטרה לירי. "פעלתם בצורה מקצועית ונחושה, חתרתם למגע והבאתם לסיום מהיר של האירוע, כל זאת ללא  נפגעים לכוחותינו", אמר מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן שהגיע לזירת הפיגוע ושוחח עם הלוחמים שניטרלו את המחבלים.

"זה מסוג האירועים שהיו יכולים להיגמר באסון כבד ואתם אלו שמנעתם אותו. הצלתם חיי אדם וזה בדיוק מה שמצופה מלוחמי ולוחמות מג"ב. מעריך ומוקיר את פועלכם היום. יישר כוח", הוסיף.

במשמר הגבול ובמשטרה משבחים את פעילותם של הלוחמים שהגיבו בצורה מקצועית ונחושה תוך חתירה למגע לעבר המחבלים שירו לעברם. מפקדת הכוח במג"ב שניטרל את המחבלים, סמ"ש ש', לוחמת בשירות סדיר שחזרה: "במהלך הפעילות מחוץ לשער הבסיס זיהיתי שלושה מחבלים חמושים רצים לעברנו ופותחים באש,  דרכנו את הנשקים ותפסנו מחסות תוך שאנחנו משיבים לעברם באש, במהלך הקרב יריות אנחנו שומעים כדורים שורקים לנו מעל הראש. מנענו את האירוע הבא שהיה יכול להיות הרבה יותר חמור - לשם כך התגייסנו."

כזכור, שלושה מחבלים הגיעו הבוקר סמוך למוצב סאלם בצפון השומרון, ופתחו בירי לעבר כוח צה"ל ולוחמי משמר הגבול שהיו מוצבים במקום. הלוחמים השיבו באש לעבר מקור הירי ופגעו במחבלים. במשטרה אישרו כי שניים מהם חוסלו. מחבל נוסף נפצע באורח אנוש.

בנס, לא היו נגפעים בקרב הלוחמים. על גופות המחבלים נמצאו סכינים ולפי הערכות הם תכננו לבצע פיגוע משולב. ממשמר הגבול נמסר: "לפני זמן קצר הגיעו שלושה מחבלים לכיוון בסיס סאלם שבו מוצבים לוחמי מג"ב של משטרת ישראל. המחבלים ירו לעבר שער הבסיס, לוחמי מג"ב וחייל צה"ל הגיבו בירי וניטרלו את שלושת המחבלים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום