כרמלי בתיעוד מדובאי: לא תאמינו כיצד נראה השוק בעיר הנסיכויות • צפו

יצחק כרמלי מביא תיעודים מהימים האחרונים מדובאי בה הוא שוהה מאז השבוע האחרון | איך נראה השוק בדובאי? ומה גודלה של חנות הממתקים בעיר זו? | וגם, הבניין הגבוה ביותר בעולם ועל כל "הבל ההבלים" שנמצא בעיר הנסיכות האגדית • צפו

חני לוין | מעניין 7.5.2021 | 16:22

כרמלי בדובאי צילום: יצחק כרמלי

פרשת בחוקותי: מ"ונתתי שלום בארץ" 

20 לינואר 2010. חלומם של ישראלים רבים נגוז. חיסולו של רב המרצחים אל מבחוח במלון בדובאי, שיוחס למוסד, סגר את האפשרות לאזרחים ישראלים לבקר בנסיכות האגדית.

 

יצחק כרמלי בתיעוד מדובאי.

כן, גם יצחק כרמלי היה בין החולמים. "היום", מספר כרמלי, "אני יכול לספר שהצלחתי אז לפני כ 10 שנים, להשיג ויזה ובשל הנסיבות שנוצרו בעקבות החיסול נסיעתי בוטלה".

לא מעט אנשים ידעו והיו מעורבים ביחסים החשאיים שהיו בין האמירתים לישראל. בניגוד למדינות ערב האחרות שהתעקשו ועדיין מתעקשים שלא לנרמל את היחסים עם ישראל.

בעיקר בשל  "הבעיה הפלסטינית", האמיריתים השכילו להבין שכללי המשחק השתנו, וקיום יחסים ושלום עם ישראל רק יביאו צמיחה ותועלת לנסיכויות שהחלו לגלות קשיים כלכליים בתקופת הקורונה.

ב-2020 דובאי נפתחה לישראלים. יצחק כרמלי התבגר בגיל, וגם ברוח, דובאי כבר לא קרצה לו, יום יום הוא נתקל בשאלה: "יצחק היית כבר בדובאי?"

"חשבתי כבר להציב קופה ולבקש שקל אחד מכל שואל" מתאר כרמלי, "השבוע נאלצתי לעבור דרך דובאי, אני מדגיש נאלצתי. דובאי לא קרצה לי, הרגשתי שהסגידה היא לריקנות, לבלון ענק, ענק מאוד, שיכול להתפוצץ בכל רגע, הרגשתי כי דובאי היא כמו גלידה מתוקה וטעימה, אבל נמסה מהר בחום הכבד השורר במפרץ, אבל מה זה משנה, העיקר שיש שלום".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום