אלפי פלסטינים התפרעו אמש, ליל שבת קודש, במסגד אל-אקצא בירושלים ויידו אבנים וזיקוקים לעבר כוחות יס"מ ומשמר הגבול שהגיעו למקום. במשטרה דיווחו על 17 שוטרים שנפצעו, כמו כן הערבים מדווחים על למעלה מ-200 פצועים. המשטרה פיזרה את ההמונים באמצעות רימונים הלם.

בעקבות אירועי הימים האחרונים, מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, קיים הערכת מצב מיוחדת בסיומה אמר: "אנחנו ערוכים בכוחות מתוגברים בדגש על מחוז ירושלים וזאת בתום יממה רווית אירועים בהם נפצעו 18 שוטרים שפעלו בשטחי ירושלים. אני מדגיש כאן כי זכות המחאה תשמר אך הפרות סדר יענו בתקיפות ובאפס סובלנות, אני קורא לכולם לנהוג באחריות ובאיפוק".

לדברי המשטרה, במהלך המהומות בהר הבית, לקראת קיום תפילת ה"תראוויח" בהר הבית, החלו מאות מתפרעים ביידוי מסיבי של אבנים, חפצים שונים וירי זיקוקין לעבר כוחות המשטרה סמוך לאחד משער הר הבית. בעקבות כך, הורה מפקד המחוז, ניצב דורון תורג'מן, לכוחות המשטרה להיכנס ולפעול להשבת הסדר תוך שכוחות המשטרה נאלצו להשתמש באמצעים עד להפסקת ההתפרעות.

לדברי המשטרה, "מיד עם סיום התפילה שבו מאות ממשתתפיה להפר את הסדר תוך המשך יידוי אבנים וירי זיקוקין לעבר השוטרים. בשל כך החלו הכוחות בפעולות לפיזורם של הנוכחים במתחם תוך שימוש באמצעים וחלקם של המתפרעים נכנסו אל המסגדים והתבצרו שם ובהמשך הם פונו מהמקום".

לאחר המהומות בהר הבית, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נאם ותקף: "אני מברך את בני העם הפלסטיני בירושלים ובכל מקום על עמידתם האיתנה וההגנה על ירושלים, בירתה הנצחית של פלסטין, ועל המקומות הקדושים למוסלמים ולנוצרים.

במשטרה, בצה"ל ובמגן דוד אדום מעלים את רמת הכוננות. מדובר צה"ל נמסר: "בהתאם להערכת המצב בצה"ל, הוחלט על תגבור אוגדת יהודה ושומרון בכוחות לוחמים נוספים".

ממגן דוד אדום נמסר: "מד"א מעלה את רמת הכוננות בארגון בהתאם. בהערכת מצב שקיים מנכ"ל מד"א אלי בין הוחלט לתגבר את צוותי מד"א בירושלים ובמרחבים נוספים ברחבי הארץ, כוחות מד"א ערוכים לטפל בשיגרה ובאירועי חרום".