צה"ל פעל בכפר ממנו יצאו המחבלים בדרכם לפיגוע המוני שבחסדי שמים סוכל • צפו

לפי ההערכות במערכת הביטחון, שלושת המחבלים שהיו מעורבים בפיגוע היו בדרכם למרכז הארץ, שם תכננו לזרוע הרג בפיגוע ירי המוני. לוחמי צה״ל ומג"ב פעלו בכפר שוויכה שבמרחב החטיבה המרחבית ״מנשה״ ממנו יצאו חלק מחוליית המחבלים שהיו מעורבים בניסיון הפיגוע

חרבות ברזל 8.5.2021 | 22:49

צילום: דובר צה"ל

לוחמי צה״ל ומג"ב פעלו אתמול (שישי) בכפר שוויכה שבמרחב החטיבה המרחבית ״מנשה״ ממנו יצאו חלק מחוליית המחבלים שהיו מעורבים בניסיון פיגוע הירי שסוכל על ידי כוחות הביטחון במוצב סאלם.

 

לפי ההערכות במערכת הביטחון, שלושת המחבלים שהיו מעורבים בפיגוע היו בדרכם למרכז הארץ, שם תכננו לזרוע הרג בפיגוע ירי המוני. שלושת המחבלים היו מצוידים בתת-מקלע קרלו (קרל גוסטב מאולתר). מתחקיר ראשוני עולה כי למערכת הביטחון לא היה מידע מקדים על השלושה, בני 21. המחבלים עלו על מיניבוס של שוהים בלתי חוקיים שנשא לוחיות רישוי ישראליות כדי להגיע למרכז הארץ ונבלמו במהלך מבצע ההיערכות של החטיבה המרחבית מנשה בתפר. לוחמי החטיבה עצרו שני מיניבוסים עם שב"חים והם הובלו למוצב סאלם. בעודם יושבים סמוך לש"ג, כאשר התקרבו אליהם הבודקים, פתחו המחבלים באש.

כוח מג"ב הגיב במהירות וחיסל שניים ופצע אחד באורח אנוש. ההערכה היא כאמור שהמחבלים היו בדרך למרכז הארץ. צה"ל ומג"ב ממשיך בהיערכות מיוחדת לחגים ולכן המוכנות גבוהה מאוד. הכוחות ערוכים במבצע לאיתור שוהים בלתי חוקיים מתחילת הרמדאן. כאמור, גודל הנס בפיגוע שנמנע מתבהר גם בשל העובדה שלא היה כל מידע מודיעיני על המיניבוס שבו נסעו המחבלים ובשלב זה של החקירה עולה כי הנהג לא ידע שהסיע מחבלים. ההערכה והמידע שנאסף עד כה מצביע על כך ששניים משלושת המחבלים היו תושבי טול כרם ואחד מהכפר הפלסטיני שוואיקה שבאזור טול כרם. לא ידוע בינתיים על שיוך של מי מהם לארגון כלשהו.

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי הגיע למקום בו ניטרלו לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל את המחבלים שפתחו לעברם באש, שמע את שארע מהלוחמים ואמר להם: "לפי הערכות שיש בידנו הצלחתם למנוע מהמחבלים לבצע פיגוע בתוך שטח מדינת ישראל. פעילות המשטרה למניעת היסתננות שוהים בלתי חוקיים הוכיחה עצמה. גיליתם נחישות והגבתם בדיוק כפי שמצופה משוטרים ולוחמים".

במסגרת הערכת מצב שקיים המפכ"ל בשטח עם מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן ומפקד מג"ב איו"ש, תנ"צ ג'יהאד חסן וסגל הפיקוד של מג"ב הנחה את מג"ב ומחוזות המשטרה לתגבר את נוכחות המשטרה בריכוזי קהל ברחבי הארץ ולאורך התפר למניעת הסתננות של פלסטינים בניגוד לחוק.

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום