המהומות החלו: רימוני הלם לעבר השוטרים בשער שכם; כ-80 אלף מתפללים בהר הבית

צעירים פלסטינים החלו ביידויי בקבוקי תבערה לעבר השוטרים והעלו באש מחסומי משטרה בשער שכם • מוקדם יותר: כביש 1 נחסם לתנועה והמונים עלו לירושלים, המשטרה ניסתה למנוע מהם להיכנס רגלית • המשטרה מסרה שנעצרו שני חשודים שתקפו שוטרים והועברו לחקירה

חרבות ברזל 8.5.2021 | 23:25

צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

כ-80 אלף מתפללים הגיעו הערב (מוצ"ש) לאזור הר הבית ושער שכם בירושלים לתפילות לרגל הרמדאן. בחלק מהמוקדים החלו כצפוי מהומות, אולם שבהר הבית עצמו שקט לפי שעה. בשער שכם צעירים פלסטינים החלו ליידות בקבוקי תבערה ורימוני הלם לעבר כוחות המשטרה, וצעירים העלו באש מחסומי משטרה בשער שכם.

המשטרה מסרה שבמהלך הפגנה הותקפו שוטרים, ובשל כך נעצרו שני חשודים שהועברו לחקירה. החל יידוי אבנים, שזלג לעבר השוטרים – שאחד מהם נפגע בפניו וטופל בשטח.

מוקדם יותר היום מתפללים רבים ניסו לעשות את דרכם לירושלים – הגיעו ברכבים ובאוטובוסים, ובשלב ירדו לכביש והחלו בצעדה לכיוון הבירה. כוחות המשטרה שהיו במקום ניסו למנוע מהם להגיע לירושלים. בצד השני של הכביש, הגיעו תושבי מזרח ירושלים בעשרות מכוניות במטרה לנסות ולסייע להם להגיע בכל זאת – מה שהוביל לחסימת הנתיב הנגדי של כביש 1 למשך שעות ארוכות.

כמו כן, אוטובוסים שעליהם מתפללים ערבים רבים עשו את דרכם לבירה, וכוחות המשטרה שהיו בשטח עצרו את התנועה במטרה למנוע מהם את הכניסה לעיר. לאחר שעות של חסימת כביש 1, התנועה חזרה.

במחוז ירושלים של המשטרה נערכים לתפילות ולמהומות הצפויות. מפקד המחוז ניצב דורון תורג'מן אמר: "אנו פועלים לאזן בין חופש הפולחן לבין האתגרים המבצעיים שעומדים בפנינו". הוא התייחס גם לעימותים אמש בין המשטרה לבין עשרות אלפי מתפללים בהר הבית: "זה היה מצב מסוכן, שהובילה קבוצה של מפרי סדר".

"כדי למנוע את הסיכום של מעבר המתפללים לעבר הכותל – המשטרה הפעילה אמצעים, אך גם במהלך ההפרות אפשרנו את המשך קיומה של התפילה", הוסיף ניצב תורג'מן. "המתפרעים הפעילו אמצעים שפגעו גם באנשים תמימים ולא מעורבים". ההערכה במשטרה היא שהפרות הסדר והמהומות אמש בהר הבית היו בהובלת תושבי יהודה ושומרון, וכן ערבים ישראלים מצפון הארץ. במהלך היום, נעצרו כ-30 פעילים ערבים במזרח ירושלים – במסגרת מעצרי מנע לקראת האירועים הצפויים הערב.

חדשות JDN

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום