ההקלטות נחשפו: החוקר והחוקרת מתכננים להפיל את פילבר ונתניהו

חשיפת השימוש במשטרה בתוכנת 'פגסוס' מסתעפת. הערב נחשף כי המשטרה עשתה שימוש בתוכנת הריגול נגד מעורבים מרכזיים בתיק 4000 של בנימין נתניהו. נחשפה הקלטה של שיחה בין החוקרים של עד המדינה שלמה פילבר המעידה על "מעשה לא חוקי" • כל הפרטים

חיים שמואלי | חדשות בארץ 2.2.2022 | 21:17

אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

משטרת ישראל עשתה שימוש בתוכנת ריגול חודרנית למספר מעורבים מרכזיים בתיק 4000 של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. מדובר במידע שעלה במסגרת בדיקה שנעשית בימים אלו במשרד המשפטים בעניין פרשת NSO.

השם הדומיננטי הוא שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שבהמשך גם שימש כעד מדינה נגד נתניהו. בהקלטה שמגיעה מתוך חדר החקירות במשטרה, אשר שימש את החוקרים בתיק 4000 נגד פילבר, נשמעים החוקרים מדברים על "מעשה לא חוקי". מודבר בחלק מהקלטה שהתחילה בחדר החקירות 50 דקות לפני שפילבר נכנס, ופורסמה ב'חדשות 12':

חוקרת: "נכון, זה כאילו לא חוקי זה..."

חוקר: "כי ההצעה כדאית כאילו".

חוקרת: "לשים את האפליקציה..."

חוקר: "גם החיפוש הוא לא... את כאילו, פה אנחנו חצי בחוץ חצי בפנים".

חוקרת: "כן. זו פעם ראשונה שעושים כזה בתיק. אתה יודע, או צל"ש או צל"ש טר"ש".

מהמשטרה נמסר כי "אין לנו כוונה להתייחס לפרסומים שבהם מושמעים כביכול אנשי משטרה שאינם מזוהים ואין דרך לזהות אותם".

ב'חדשות 13' דווח על מעורב "אנונימי" בתיקי נתניהו שהיה קורבן להאזנות סתר של המשטרה. על פי הדיווח, התוכן שנשאב מהטלפון כולל תמונות, מספרי טלפון, היסטוריית התכתבויות, אפליקציות שונות ועוד - הוצא ללא היתר וללא צו בית משפט. במשטרה טענו בפני גורמים שונים, בתגובה לגילוי החמור, שהפרשה נמצאת בבדיקה וכי החומר נשאר רק ביחידה הטכנולוגית ולא עבר הלאה ליחידה החוקרת או לגורמים במשרד המשפטים.

יצוין כי בעקבות הפרסום יהיה עיכוב משמעותי במשפט, אבל הכול כפוף להחלטת בית משפט.

עורך הדין ז'ק חן, שמייצג את שאול ואיריס אלוביץ', מסר בתגובה: "אם יש אמת בפרסום מדובר במעשה פשע חמור. עוד ביטוי לפריצת כל הגבולות בחקירה שהתנהלה נגד בני הזוג אלוביץ' שעליה אנחנו מתריעים שנים. במדינת חוק ברור שחייבות להיות לכך משמעויות מרחיקות לכת ואין ספק שלא נאמרה המילה האחרונה בנושא".

תיק 4000 היא חקירה פלילית שמנוהלת החל מיוני 2017. הפרשה, הכוללת כמה תת-פרשות, החלה בחקירת התנהלות של בכירים בחברות "בזק", "yes", "וואלה! NEWS" ו"חלל תקשורת" ושל עובדי מדינה שפעלו מתוקף תפקידם מול חברת "בזק". בהמשך התרחבה החקירה לחשדות בדבר קשרים פסולים בין שאול אלוביץ' וראש ממשלת ישראל לשעבר בנימין נתניהו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום