תם עידן ה'ללא הגבלה' בסלולר: דקות השיחה יצומצמו

היקף דקות השיחה בסלולר מצטמצם, כשהנפגעים העיקריים ממהלך חדש זה, הם בעלי המכשירים הכשרים, שרגילים לנצל את מסלולי ה'ללא הגבלה' לשיחה, בגלל היעדר גלישה באינטרנט

תקשורת 6.1.2019 | 16:37

אילוסטרציה | פלאש 90

החברות הסלולריות משנות את תנאי חבילות הסלולר ומקטינות את היקף דקות השיחה וה-SMS. מדובר בצעד שכבר נעשה על ידי חלק ניכר מחברות הסלולר בשוק, כש'סלקום' לדוגמה החליטה להצטרף לצעד החל מלפני כשבוע, ה-1 בינואר 19'.

בעוד במגזר הכללי נדיר שהלקוחות של מסלולי ה"ללא הגבלה" יגיעו לתקרת הדקות שהוקצבה להם, זאת בגלל השימוש באפליקציות העברת מסרים כמו וואטספ, טלגרם ועוד, המקטינות את הצורך בשימוש בדקות שיחה, במגזר החרדי המצב שונה לחלוטין בגלל הניידים הכשרים, בהם אין אפליקציות של העברת מסרים, והאפשרות היחידה לשימוש בטלפון היא על ידי שימוש בדקות שיחה.

רבים מהחרדים נהנים ממסלול ה"ללא הגבלה", ויש שניצלו עד תום גם את חמשת אלפים דקות השיחה במסגרת המסלולים עד "ללא הגבלה", וזאת כאשר ממוצע השיחות לחודש במגזר הכללי עומד בסך הכל על 400 דקות לחודש.

באחת החברות אמרו היום ל'גלובס', שדיווח על מהלך חדש זה, כי "ההחלטה בעיקר נועדה לצמצם את השימוש לרעה בקרב מגזרים מסוימים... שמשתמשים במכשיר לא רק לצורך שיחות, אלא גם להפצת תכנים דרך הסלולר, כמו למשל במקרים של העברת תכני דת דרך המכשיר - מה שגורם לשעות ארוכות של זמן אוויר" .

לפי הדיווח היום ב'גלובס', עיון בחוזים חדשים של חברת סלקום מלמד כי היא הקטינה את היקף דקות השיחה ל-2,500 דקות ו-2,500 הודעות SMS, כשעד עתה היקף הדקות וההודעות עמד על 5,000.

סלקום גם ביטלה בחוזה עם הלקוח את המילים "ללא הגבלה". המילים האלה כבר לא מופיעות באף חברה, במקביל לכך שחלק מהחברות הגדירו את כמות הדקות לשימוש בחבילה ל-3,000..

מקורבים לחברות מציינים בשיחה עם גלובס, כי מדובר רק בצעד שנועד לצמצם ניצול לרעה של החבילות ללא הגבלה, וכי אין לכך משמעות נוספת...

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום