דיווח: נתניהו וטראמפ צפויים להיפגש שבועיים לפני הבחירות

ראש ממשלה צפוי להיפגש עם הנשיא טראמפ במסגרת נסיעתו לארצות הברית לכינוס ועידת איפא"ק. "הדברים אינם סגורים, אולם על פי התכנון נתניהו ייסע לוושינגטון גם השנה, למרות הסמיכות לבחירות". קיים סיכוי שייפגשו גם החודש, בדאבוס

מדיני 9.1.2019 | 12:14

חיים צח, לע"מ

רה"מ נתניהו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ צפויים להיפגש כשבועיים לפני הבחירות, כך פורסם הבוקר ב'ישראל היום'. אם הפגישה תצא לפועל, היא תתקיים בבית הלבן בוושינגטון, לשם מתכנן נתניהו לצאת במסגרת ועידת איפא"ק בבירה האמריקנית.

גורמים בסביבת רה"מ אמרו כי הדברים אינם סגורים, אולם גורם בסביבת נתניהו אמר כי "רה"מ נואם באופן קבוע בוועידה השנתית של איפא"ק ועל פי התכנון ייסע לוושינגטון גם השנה, למרות הסמיכות לבחירות".

עדיין לא ברור האם נתניהו וטראמפ ייפגשו בוועידה הכלכלית בדאבוס בסוף החודש, זאת בשל השבתת הממשל האמריקני שעשויה להביא לביטול השתתפותו של טראמפ.

וועידת איפא"ק השנתית תתקיים בין ה־24 ל־26 במארס, שבועיים בדיוק לפני הבחירות הכלליות בישראל, שיתקיימו ב־9 באפריל. השדולה הפרו־ישראלית בוושינגטון מזמינה במקרים כאלה לא רק את ראש הממשלה, אלא גם ראשי מפלגות אחרות, כולל מהאופוזיציה, זאת למרות שנאומו של ראש הממשלה בפני אלפי באי הוועידה נחשב לאירוע המרכזי של ימי הוועידה.

כזכור, לפני ארבע שנים, גם אז במהלך מערכת הבחירות, הוזמן נתניהו על ידי הרוב הרפובליקני בקונגרס לשאת נאום בפני שני בתי הקונגרס בוושינגטון נגד הסכם הגרעין עם איראן, כשבועיים לפני הבחירות בישראל. אותו נאום חולל סערה, כאשר גורמים באופוזיציה האשימו את הרפובליקנים בהתערבות בבחירות בישראל ובניסיון לסייע לנתניהו.

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום