"נפעל עד שהאירנים ייצאו מסוריה"

נאום קהיר של מזכיר המדינה האמריקני פומפאו: "טראמפ מוכן לתקוף שוב בעתיד בסוריה, תומכים בישראל שתעצור את ההתבססות האירנית". מסר תקיף לחיזבאללה: "נפעל נגד מנהיגי הטרור, כולל נסראללה"

מדיני 10.1.2019 | 17:13

ארכיון | מתי שטרן, שגרירות ארה"ב בישראל

מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו נאם היום (חמישי) באוניברסיטה האמריקנית בקהיר במסגרת מסעו במזרח התיכון, והצהיר כי ארצות הברית תפעיל לפעול באזור "עד שהאירני האחרון יעזוב את סוריה". פומפאו הבהיר, על רקע החשש של מדינות רבות באזור מיציאת צבא ארה"ב מסוריה, כי בממשל ימשיכו לבצע מהלכים דיפלומטיים יחד עם בעלי בריתם כדי לדחוק את אירן מהאזור.

פומפיאו התייחס גם לנסיגה הצפויה של צבא ארצות הברית מסוריה. "מאיפה שאמריקה נסוגה, הבלאגן חוגג", הצהיר. "טראמפ מוכן לנקוט שוב בצעדים צבאיים בסוריה, אך ארצות הברית מקווה לא לעשות זאת". מזכיר המדינה הבהיר כי יציאת הכוחות מהמדינה לא מורידים מהמחויבות של ארצות הברית ל"חיסולו המוחלט של דאעש". "נמשיך בתקיפות האוויריות ככל שיהיו מטרות", אמר.

מזכיר המדינה התייחס לנסיגה האמריקנית מסוריה ולחשש הקיים בקרב בעלות בריתה, וישראל בפרט, כי יציאת ארצות הברית תאפשר לאירן להתבסס באזור בחסות רוסית. "אנו תומכים בישראל עד שתעצור את ההתבססות האירנית בסוריה", הבהיר - תוך הדגשת המילה 'תמיכה' והעזרה שישראל תקבל. "נבטיח את עליונות הצבא הישראלי".

פומפיאו התייחס למצב הביטחוני בלבנון ולהתעצמות החיזבאללה: "יש בידיהם מאות אלפי טילים שמיועדים לבת בריתנו - ישראל". מזכיר המדינה האמריקני הבהיר כי ארצות הברית לא תקבל את הנוכחות הגוברת של חיזבאללה בלבנון: "לא נסכים לסטטוס-קוו בנושא, אירן חושבת שלבנון בכיס שלה - אבל היא טועה".

גם אירן קיבלה חלק משמעותי בנאום המדיניות של פומפאו. "חידשנו את הסנקציות שאסור היה לבטל. מצרים, עומאן, ירדן, איחוד האמירויות וסעודיה משתפות איתנו פעולה בהטלת הסנקציות נגד אירן", אמר. "מצפים מהאומות לשתף פעולה ולמנוע את מסע ההרס האירני והתמיכה של אירן בטרור". מזכיר המדינה האמריקני הבהיר כי הקמפיין הצבאי של מדינתו בסוריה ימשיך כל עוד משמרות המהפכה האירניים ימשיכו לפעול.

מזכיר המדינה האמריקני: "מי היה מאמין שמנהיג ישראלי יבקר בעומאן?"

פומפאו ציין גם את השיפור במצבה המדיני של ישראל בעולם הערבי: "מי היה מאמין שמנהיג ישראלי יבקר בעומאן, ההמנון הישראלי נוגן באיחוד האמירויות".

מזכיר המדינה האמריקני הודה לנשיא מצרים א-סיסי על מעורבותו בלחימה בטרור איסלאם הרדיקלי והגדיר אותו "איש אמיץ שנלחם לצד ארצות הברית". "אמריקה תמיד הייתה כוח משחרר במזרח התיכון ולא כובש ומאיים כמו אירן", אמר. "ארצות הברית נמצאת בין הכוחות הטובים של האזור".

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום