נתניהו הוזמן לוועידה בינלאומית נגד איראן בהשתתפות מדינות ערב

נתניהו הוזמן לוועידה שמארגן שר החוץ האמריקני בחודש הבא בפולין. בין המוזמנים: שרי חוץ מעשרות מדינות כמו סעודיה, בחריין, מרוקו ואיחוד האמירויות. פקיד ישראלי בכיר: נתניהו קיבל את מכתב ההזמנה לפני שבועיים אך עדיין לא החליט אם להשתתף

מדיני 12.1.2019 | 23:28

ארכיון | אהרון קרון, פלאש 90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוזמן להשתתף בוועידה בין-לאומית נגד איראן אותה יכנס שר החוץ של ארה"ב, מייק פומפאו, בעוד חודש בוורשה, בירת פולין, כך דווח ב'חדשות עשר'. לדברי פקיד ישראלי בכיר, נתניהו, שקיבל את מכתב ההזמנה לפני שבועיים, עדיין לא החליט אם להשתתף בוועידה או לא.

ראש הממשלה הישראלי, אם יגיע לוועידה שתתקיים בין ה-13 ל-14 בפברואר, ישתתף שם לצדים של שרי חוץ מעשרות מדינות כולל מדינות ערביות שאין לישראל איתם יחסים (גלויים) כמו סעודיה, בחריין, מרוקו, איחוד האמירויות ועוד. עוד ישתתפו בה, מדינות מאסיה, אפריקה, אירופה והמזרח התיכון.

בריאיון שהעניק ל'פוקס', אמר שר החוץ האמריקני כי הכינוס יתמקד ב"יציבות במזרח התיכון, בשלום, בחירות ובביטחון באזור". עוד אמר פומפאו כי אלמנט חשוב בכינוס יהיה הדרך לוודא שאיראן איננה גורם שמפריע ליציבות. בהודעת משרד החוץ האמריקני בנוגע לוועידה נמסר כי השרים "ידונו במגוון נושאים, ביניהם טרור, פיתוח טילים ואיומי טרור שמציבים קבוצות שונות באזור".

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, התייחס בטוויטר להודעה על הוועידה: "תזכורת למארחי ומשתתפי הוועידה נגד איראן – אלו שהשתתפו במופע האחרון של ארצות הברית נגד איראן מתו ואיבדו מכוחם. איראן חזקה מתמיד. ממשלת פולין לא יכולה לשטוף את הבושה. בעוד שאיראן הצילה פולנים במלחמת העולם השנייה – כעת פולין מארחת קרקס אנטי-איראני נואש".

הכינוס היא צעד נוסף במדינות ממשל טראמפ נגד איראן, לאחר פרישתו מהסכם הגרעין וחידוש הסנקציות שארצות הברית הסירה בעבר כחלק מהסכם. פומפאו אמר השבוע בנאום באוניברסיטה האמריקאית בקהיר כי איראן היא "אויב משותף" של ארצות הברית ומדינות האזור. "הנשיא טראמפ הפך את העיוורון מרצון שלנו לסכנה מהמשטר האיראני ופרש מהסכם הגרעין הכושל, עם הבטחותיו הכוזבות", אמר פומפאו.

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום