בגלל ההשקעות הסיניות: ארה"ב מאיימת לא לשתף מודיעין עם ישראל

ארה"ב, שמנהלת מלחמת סחר עם סין, לא רואה בעין יפה את ההשקעה המאסיבית של סין בישראל ושיתוף הפעולה המתהדק בין המדינות. סגן שר האנרגיה מאיים כי הבית הלבן בוחן הפסקת ההעברת מודיעין לישראל מחשש שיזלוג לסינים

מדיני 16.1.2019 | 11:31

יונתן זינדל, פלאש 90

מתיחות עם ארה"ב בגלל סין: מזה תקופה ארוכה מביעים האמריקנים מורת רוח בעקבות התגברות שיתוף הפעולה הכלכלי שבין ישראל לסין, שבאה לידי ביטוי – בין היתר – בהשקעות מאסיביות של המעצמה הזרה במשק הישראלי.

ארה"ב, שמצויה תדיר במצב של מלחמת סחר עם הסינים מעוניינת כמובן להשפיע על ישראל בהיבט הזה ולצמצם את השת"פ בין ירושלים לבייג'ין.

סגן שר האנרגיה האמריקני, דן ברוייט, השמיע הבוקר איום חריג בהקשר הזה. לפי ברוייט, בבית הלבן שוקלים לצמצמם משמעותית את השת"פ המודיעיני עם ישראל, בעקבות חשש מפני זליגת מידע לסין -, בין היתר דרך חברות תקשורת וטכנולוגיה בהן היא מושקעת.

ברוייט, שאמור להיפגש עם שר האנרגיה יובל שטייניץ בקהיר, הגדיר את הכניסה הסינית למשק הישראלי כ"איום שגדל מידי יום" והבטיח לשתף את שטייניץ במידע חדש בענין הזה.

יצוין כי גם היועץ לביטחון לאומי בולטון התייחס לנושא במהלך ביקורו בישראל והביע את חששו מפני כניסת הסינים למשק הישראלי בכלל, וההשקעה שלהם בחברות התקשורת בפרט, אולם איום כמו זה שהשמיע סגן שר האנרגיה האמריקני מאותת כי האמריקנים נחושים לבלום לחלוטין, או לפחות לצמצמם, את קצב ההשקעות הסיניות בישראל.

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום