הסתיימה המתיחות בין ירושלים למוסקבה?

דובר צה"ל מסר כי היום הסתיימו פגישות בין בכירים מצבא רוסיה לבין בכירים בצבא הישראלי במטרה למנוע חיכוך בזירה הצפוני ולהתמודדות עם הטענות של צבא רוסיה

מדיני 17.1.2019 | 17:09

דובר צה"ל

לאחר תקופת מתיחות והאשמות בין מוסקבה לירושלים, היום (חמישי) הסתיימה סדרת מפגשי עבודה של משלחת קצינים בכירים מצבא רוסיה בצה״ל.

מדובר צה"ל נמסר כי את המפגשים הוביל ראש חטיבת המבצעים, תת-אלוף יניב עשור ובמסגרתם התכנסו קבוצות עבודה בכירות של שני הצבאות לשיח משותף.

על פי דובר צה"ל, המפגשים התנהלו באווירה טובה ומקצועית וכללו עיסוק בקידום ושיפור מנגנון מניעת החיכוך בין שני הצבאות בזירה הצפונית ופעולות צה״ל כנגד ההתבססות האיראנית והתחמשות ארגון חיזבאללה בסוריה.

בין המשלחות הושגו הבנות והן סיכמו על המשך עבודה משותפת.

כזכור, הרוסים זעמו לפני כחודש והאשימו את ישראל שנהגה באופן לא זהיר וסיכנה שתי טיסות אזרחיות בעת שתקפה בסוריה. 

דובר משרד ההגנה הרוסי, איגור קונשנקוב, אמר לעיתונאים אז כי התקיפה הישראלית היא "פעולה פרובוקטיבית של חיל האוויר הישראלי שסיכנה ישירות שני מטוסים אזרחיים שנחתו בדמשק ובביירות, וסיכנה את הנוסעים".

לפי הדיווח הרוסי, ישראל שיגרו 16 טילים המצוידים בפצצות חודרות בונקר GBU-39, אך על פי טענות הרוסים, רק שתי פצצות חכמות פגעו ביעדיהן ו-14 הטילים האחרים יורטו על ידי ההגנה האווירית הסורית. הפצצות שכן פגעו גרמו נזק לאתר לוגיסטי המרוחק 7 ק"מ מדמשק, והובילו לפציעתם של שבעה בני אדם שהיו במקום.

במוסקבה טענו, כי הצבא הסורי לא הפעיל טילי קרקע אוויר ואמצעי לוחמה אלקטרוניים על מנת "למנוע טרגדיה", כלשונם, ואפשר לבקרה האווירית בדמשק להסיט את אחד ממטוסי הנוסעים לשדה תעופה אחר, בסיס חמימים הרוסי שבמערב סוריה. הדברים נראים גם בתיעוד המכ"מ שמראה שהמטוס שינה את מסלולו.

כזכור, המתיחות בין מוסקבה לירושלים החלה לאחר שמטוס מודיעין רוסי הופל ואנשי צוותו נהרגו בידי טילים סוריים שנורו על מטוסי חיל האוויר הישראלי בעת שתקפו בסוריה.

מאז ביקרו במוסקבה שתי משלחות ישראליות בכירות וכן ביקרה בישראל משלחת רוסית בכירה במטרה להגיע להסדרי ביטחון בין שתי המדינות תוך שמירת האינטרסים המשותפים. ההודעה של צה"ל היום על ההבנות עם הצבא הרוסי מסמנת לכאורה את סיום המתיחות בין המדינות.

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום