על פי מקורות זרים, ישראל: יצואנית הנשק, מהגדולות בעולם

ישראל מוכרת נשק לעולם ב 1.2 מיליארד דולר. ומדורגת במקום החמישי בעולם, הרבה לפני סין טורקיה או ספרד. ורק מעט אחרי צרפת, אנגליה. ובכמה כסף היא מייבאת?

כלכלי 31.1.2019 | 21:50

נתניהו בביקור בתעשייה האווירית (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

אתר Howmuch מפרסם הבוקר נתונים מעניינים על הסחר העולמי בעסקאות הנשק בין מדינות העולם. על פי האתר שמבסס את דבריו – על פי נתונים מהבנק העולמי, ומכון המחקר הבינלאומי לשלום בשטוקהולם, שבדיה,

מתברר באפן לא מפתיע, כי ארה"ב היא היצואנית הגדולה בעולם של כלי נשק מתקדמים. סך כל היצוא שלה עומד על  12.4 מיליארד דולר. רוסיה לעומתה במקום השני אך נמצאת הרחק מאחוריה עם פחות מחצי – 6.15 מיליארד. צרפת עם יצוא בשווי 2.16 מיליארד ואנגליה עם 1.2 מיליארד דולרים.

לעומת זאת בגזרת היבוא - ישראל נמצאת אי שם בתחתית הרשימה, ביחד עם עוד מדינות מתפתחות בעולם עם יבוא נשק בסך של 528 מיליון דולר בלבד. אך אל דאגה מעיון בנתונים מתברר, שישראל מייצרת לעצמה את רוב הנשק שהיא צורכת, ומייצאת את העודף. רוב היבוא של ישראל הוא בתעשיות הכבדות כמו מטוסים וספינות מלחמה שישראל לא יכולה לייצר בעצמה וגם לא כדאי לה מבחינה כלכלית.   

היבואניות הגדולות הם ערב הסעודית שקוטפת את המקום הראשון עם היקף קניות של 4.11 מיליארד, מיד אחריה הודו עם 3.3 מיליארד דולר. הסיבות לרכש הכל כך יקר הם: ששתי המדינות רואות את עצמן מאוימות באופן ישיר, האחת מאירן והשנייה מפקיסטן.

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום