"שלא יתעסקו איתנו": עובדי רשות המסים נאבקים נגד הקיצוץ בשכרם

עובדי אגפי רשות המסים מאיימים בפתיחה בצעדים ארגוניים במחאה על קיצוץ רוחבי בתקציב משרדי הממשלה השונים. בוועד העובדים הזהירו כי אם לא יושג הסדר עם האוצר - הצעדים יוחרפו. "אסור לקצץ דווקא במשרד שמייצר כסף למדינה"

כלכלי 3.2.2019 | 19:26

בהחלטת ממשלה לקיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה. משרד האוצר (ויקיפדיה)

עובדי אגפי רשות המסים מאיימים בצעדים ארגונים בעקבות ההחלטה לקצץ בשכרם של עובדי רשות המסים. כחלק מהחלטת ממשלה לבצע קיצוץ רוחבי בתקציב שעות הנוספות וכוננויות של משרדי הממשלה השונים, הודיע היום (ראשון) יו"ר ועד העובדים של אגף מס הכנסה ומיסוי מקרקעין, ואדים אבנשטיין, כי הוא צפוי לצאת בצעדים ארגונים שישבשו את העבודה באגף זה.

מחר תתקיים ישיבת חירום של ועדי אגף מס הכנסה ומיסוי מקרקעין כדי לקבוע את הצעדים הארגונים המדויקים. לצד הישיבה תתקיים ישיבת חירום נוסף של אגף מע"מ ומכס ביום שלישי וגם שם יקבעו הצעדים הארגוניים. נכון לעכשיו מדובר בעצירת טיפול ביישום חוק הלבנת הון, עצירת הטיפול בחוק צמצום שימוש במזומן, עצרת מבצעי החקירות וניהול ספרים. אבנשטיין מזהיר כי אם אגף התקציבים לא יגיע להסדר, החלטה זו תהיה רק שלב ראשון במאבקם כשהצעדים יוחרפו מיום ליום.

מדובר בהחלטת ממשלה לקיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה שהתקבלה לפני חודשיים שלא קובעת אם תהיה פגיעה בשכר או בסעיפי תקציב אחרים. בעבר היה ניסיון דומה לקיים החלטה שכזו כבר לפני שנה וחצי, אז הכריזה הסתדרות עובדי המדינה על סכסוך עבודה כבר בינואר 2018, הכרזה שממונשת כעת בפברואר 2018.

אריאל יעקבי, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "הסתדרות עובדי המדינה הזהירה את המדינה שלא תפגע בהכנסה של העובדים וודאי לא בכונניות ובשעות נוספות, פגיעה כזאת היא פגיעה בשירות המדינה, בהכנסות המדינה וביכולות המדינה לתת שירות לאזרחים שלה. לצערי הרב המדינה הבינה זאת שנה שעברה ולא נגעה בכונניות ובשעות נוספות והשנה במקום לחפש סעיפי תקציב אחרים לקיצוץ הם מנסים בכוח ובאופן חד צדדי לפגוע בעובדי המדינה ובהכנסתם, אנחנו אישרנו לכל הוועדים לבחון את הצעדים הארגונים ולבצע אותם ככל שידרש, אני מזהיר את המדינה שלא להתעסק איתנו, כי אחרי ה-15 בפברואר ניתן יד חופשית לכל העובדים".

אבנשטיין, יו"ר ועד העובדים הארצי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין, אמר לוואלה! NEWS, "אנחנו רואים את רשות המסים כמשרד הביטחון הכלכלי של מדינת ישראל, כל שעת עבודה נוספת אצל העובדים שלנו היא תוספת של מאות אלפי שקלים לקופת המדינה, להחלטה זאת יש חשיבות רבה לעובדי המשרד הזה, לקצץ דווקא במשרד שמייצר כסף למדינה לאותם פרויקטים ששר האוצר משה כחלון כל כך גאה בהם, היא פגיעה בגביית המסים". לדברי אבנשטיין "אנחנו יוצאים בצעדים ארגונים ראשוניים, כשצעדים אלו יחריפו מדי יום. אם הממשלה החליטה להחריג משרדים שונים מהחלטה זאת כמו משרד הביטחון ומשרד הבריאות, עליה לחשוב טוב לפני שהיא מנסה לפגוע באגף רשות המסים".

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום