שוברים את המונופול: משרדי הממשלה ירכשו חשמל פרטי

מוסדות ממשלתיים יוכלו לרכוש חשמל מיצרנים פרטיים • מנכ"ל משרד האנרגיה: "נמשיך לעודד שוק חשמל תחרותי" • החשב הכללי: "אנו חותרים לפיתוח שוק האנרגיה הישראלי ומיצובו כשוק תחרותי ויעיל" • חשמל באוויר

כלכלי 4.2.2019 | 16:25

עובד חברת חשמל | צילום: Roni Schutzer, פלאש 90

הבוקר (ב') התקיים דיון בלשכת החשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו, ובו השתתפו מנכ"ל משרד האנרגיה אודי אדירי, יו"ר רשות החשמל ד"ר אסף אילת, בנוכחות נציגי אגף התקציבים. במהלך הדיון הוחלט לאפשר לכל המוסדות הממשלתיים לצרוך ולרכוש חשמל מיצרני חשמל פרטיים שאינם חברת החשמל.

זאת, לאחר שבעבר חוייבו משרדי הממשלה לרכוש את החשמל מחברת החשמל, עד לשינוי המדיניות כעת, על מנת לאפשר להם לרכוש חשמל במחיר תחרותי, כזה שישנה את התפלגות עוגת התקציב של כל משרד ומוסד ממשלתי.

החלטה נוספת באותו דיון הייתה לאפשר למוסדות ממשלה מתאימים, כמו גם בתי חולים, להקים תחנות קוגנרציה קטנות בקרבן, על מנת לייצר חשמל לצריכה מקומית. התחנות אמורות להיות מופעלות בגז טבעי, מה שיוריד עלויות בצורה ניכרת.

בחשב הכללי מספרים על ההחלטה לעודד את פרישת רשת חלוקת הגז הטבעי הנדרש להקמתן של תחנות הקוגנרציה. ההחלטה מגיעה על רקע הרפורמה במשק החשמל, המסייעת בייצוב מצבה הפיננסי של חברת החשמל ועודדה את התחרות בשוק החשמל הישראלי.

מנכ"ל משרד האנרגיה אודי אדירי אמר לאחר הדיון כי ההחלטה שהתקבלה תומכת ביעדי הרפורמה במשק החשמל וצפויה להוביל לשוק תחרותי ומתקדם, כזה שיאפשר פיתוח כלכלי ואנרגיה נקייה. "מוסדות הממשלה יוכלו לאורך זמן להוזיל בצורה משמעותית את הוצאות התפעול שלהם ולהתנהל כחברה עסקית יעילה ומודרנית. משרד האנרגיה ימשיך לעודד שוק חשמל תחרותי ולקדם את פריסת רשת חלוקת הגז הטבעי במטרה לבסס משק אנרגיה ישראלי עצמאי", כך אדירי.

החשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו, התייחס אף הוא להחלטה, ואמר שהיא תומכת בקידום יעדי הממשלה להתייעלות אנרגטית ומאפשרת למוסדות הממשלה להוזיל את הוצאות החשמל ולהפנות את החיסכון הנוצר מכך למטרות אחרות לטובת האזרחים. "מדובר בצעד נוסף במסגרת תכנית 'תשתיות 2030' המקודמת על ידי אגף החשב הכללי, במסגרתה, בין היתר, אנו חותרים לפיתוח שוק האנרגיה הישראלי ומיצובו כשוק תחרותי ויעיל", אמר חזקיהו.

ואילו יו"ר רשות החשמל ד"ר אסף אילת אמר כי הרשות מחויבת להרחיב את התחרות בתחום האספקה לכמות הולכת וגדלה של צרכנים, ובכך לקדם משק חשמל יעיל ואיכותי המאפשר חופש בחירה.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום