פ"ת: רופאה התבלבלה בין אחיות

רופאת שיניים ממרכז הארץ העניקה טיפול לא נחוץ לילדה בת 10 שהיה מיועד במקור לאחותה הגדולה. כעת המשפחה תובעת את הרופאה: "התנהלות שערורייתית, ביצעה טיפול בשיניים בריאות"

בריאות 17.2.2019 | 21:28

unsplsh

רופאת שיניים התבלבלה בין שתי ילדות אחיות שמטופלות אצלה והעניקה טיפול לא נחוץ שהיה מיועד לאחות הגדולה דווקא לאחות הצעירה. כעת, הוריה של הילדה שעברה טיפול כואב ומיותר של סתימות שבכלל לא הייתה זקוקה להן, תובעים בשמה רבע מיליון שקלים מקופת החולים.

המקרה התרחש בקופת חולים מאוחדת בפתח תקווה. מכתב התביעה שהוגש נגד קופת החולים והרופאה עולה כי האימא, שתכננה להביא לטיפול את הילדה הגדולה בת ה-12, הגיעה למרפאה עם בתה בת ה-10 שהייתה זקוקה לטיפול שונה. על פי כתב התביעה, היא עדכנה את המרפאה שתגיע עם הילדה הקטנה ולא הגדולה, ולמרות זאת רופאת השיניים ביצעה בה את הטיפול שהיה מיועד לאחותה.

"כל הזמן נקבתי בשמה של האחות הגדולה, לאורך כל הטיפול, והילדה - כלומר האחות הקטנה - לא תיקנה אותי", הסבירה הרופאה את הטעות שאירעה. "אני מכירה את המשפחה מזה כמה שנים, אך אינני יודעת להבדיל ביניהן ובטח לא לפי השמות".

בכתב התביעה שהוגש נגד קופת החולים והרופאה נכתב: "הילדה הייתה תחת 40% גז צחוק, מטושטשת הכרה ובמצב של שינוי תודעתי. כיצד מצפים מילדות בת 10 שתעצור את הרופאה, ועוד בהיותה תחת השפעה של גז צחוק?".

מקופת חולים מאוחדת נמסר בתגובה: "בשל חובת הסודיות הרפואית אנו מנועים מלהתייחס לגופם של דברים. הצדדים הסכימו להפנות את בירור העניין להליך גישור שעתיד להיערך בקרוב".

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום