'מחוברים למענך' - שבת של חיבור ונתינה

"הילד שלי חזר מאושר ונרגש. תודה שנתתם לנו שבת של מנוחה ורוגע. היה מדהים לו ולנו" | "אח שלי מבסוט ומאושר!!! הוא נהנה עד הגג... אתם אלופים, אין לי מילים..."

בריאות 23.2.2019 | 18:40

באדיבות המצלם

"דני נהנה ברמות... כל כך שמחנו שהוא בידיים טובות. תודה רבה על שבת מדהימה!! מחכים מאד לשבת הבאה".

"אח שלי מבסוט ומאושר!!! הוא נהנה עד הגג... אתם אלופים, אין לי מילים..."

אלו מקצת מהמשובים שהתקבלו במשרדי "מחוברים למענך", במהלך השבוע האחרון.

בשבת שעברה (תצוה) נערכה שבת נופש לילדים מיוחדים על ידי עמותת "מחוברים למענך" הפועלת למען ילדי החינוך מיוחד בישראל. השבת נערכה לילדים תסמונת דאון מכל רחבי הארץ והתקיימה בקמפוס של ישיבת נווה הרצוג- בני עקיבא, בניר גלים, בשיתוף הצוות הבחורים ביוזמת הרב אלירז, מנהל הישיבה.

עמותת "מחוברים למענך" מקיימת פעילויות לילדים מיוחדים עם דגש על הפרדה בין סוגי הלקויות וזאת בכדי להעניק לילדים המיוחדים חוויה והנאה מקסימלית ולהתאים את הפעילות לצרכים המדוייקים שלהם.

בחורי ישיבת נווה הרצוג הפעילו ביום שישי דוכני הפנינג מפנקים, עם שלל פעילויות. את ההפנינג ליותה תזמורת שהרקידה את הילדים ומתנדביהם עם כל האנרגיה.

למקום הובאו אטרקציות נוספות כמו מתנפחי ענק, בועות סבון, דרבוקות, בובות גדולות, מכונות עשן ועוד.

המתנדבים הינם בחורי חמד מהישיבות הטובות בארץ, שנתנו את כל כולם למען הילדים, במסירות יוצאת מגדר הרגיל, העניקו להם תשומת לב אישית ויחס חם ואוהב והיו להם כאחים ממש.

מנהלת הפרויקט הגב' ח. סילמן מספרת על ההיערכות הגבוהה לשבת נופש מסוג כזה: "כבר תקופה ארוכה אנו עמלים על הנגשת כל פרט ופרט בנופשון. הלוגיסטיקה הכרוכה בארגון שבת שכזו מורכבת מאוד.

בישיבת נווה הרצוג מצאנו בדיוק את מה שחיפשנו- חדרים נקיים עם מקלחות, גינה גדולה ומרווחת, חדר אוכל, בית כנסת, אולם ספורט וכל מה שצריך כדי שהילדים יקבלו את הטוב ביותר והכל במקום אחד, ללא צורך לצאת משער המתחם, והכל בשיתוף פעולה עם תלמידי הישיבה שהיו לעזר לפני שבת ובשבת עצמה".

גב' סילמן מוסיפה "כי מטבע הדברים גם העלויות של שבתות מעין אלו גבוהות למדיי, והארגון עומד בעלויות הגבוהות רק בזכות אנשים פרטיים טובים ויקרים שפותחים את ליבם וכיסם למען הנשמות הגבוהות והמתוקות הללו. ככל שיתרבו התרומות כך הפעילות בעמותה תגדל ותתקיים בתדירות גבוהה יותר".

נופשונים אלו מיועדים לכלל האוכלוסייה בישראל ללא הבדלי קהילה, מעמד וחוג.

ההכרה בצורך העצום של ההורים במנוחה ואגירת כוחות להמשך ההתמודדות עם ילדם המיוחד, דוחפת את "מחוברים" להשקיע ולהתאמץ לארגן שבתות כאלו והאושר של הילדים, נותנים את הכח להמשיך הלאה.

במוצאי השבת הילדים חזרו צוהלים ומאושרים אל הוריהם שניצלו את השבת לאגירת כוחות מחודשים לתקופת התמודדות נוספת עם המתנה שהקב"ה זיכה אותם.

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום