משרד החוץ האמריקני: הקונסוליה והשגרירות בירושלים יתאחדו היום

חמישה חודשים לאחר שהצהיר שר החוץ פומפאו על המהלך, המשרד הודיע כי הקונסוליה האמריקנית המעניקה שירותים לפלסטינים תיקלט בשגרירות. בוושינגטון הסבירו כי המהלך נובע מצרכי התייעלות והדגישו כי "אין שינוי במדיניות ארה"ב בירושלים, בגדה או בעזה"

מדיני 4.3.2019 | 07:32

ארכיון | פלאש 90

הקונסוליה האמריקנית בירושלים, המעניקה שירותים לפלסטינים, תיקלט היום (שני) בשגרירות ארצות הברית - כך הודיע משרד החוץ האמריקני. עוד נמסר כי המיזוג בין הקונסוליה לשגרירות לא מעידה על שינוי במדיניות ארצות הברית בנושא ירושלים. שר החוץ מייק פומפאו הצהיר על איחוד השירותים הדיפלומטיים בירושלים באוקטובר האחרון ועורר זעם בקרב ההנהגה הפלסטינית.

"זה לא מסמל שינוי במדיניותנו בירושלים, בגדה המערבית או ברצועת עזה", הצהיר דובר משרד החוץ רוברט פלדינו. "הגבולות הספציפיים של הריבונות הישראלית בירושלים הם נושא שנמצא במשא ומתן סופי בין הצדדים". לדבריו, ההחלטה על המיזוג התקבלה במטרה לקדם התייעלות והדגיש כי תהיה "המשכיות מוחלטת של הפעילות הדיפלומטית ושל השירותים הקונסולריים".

פומפאו הטיל על שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן להוביל את מהלך המיזוג. משמעות המהלך היא כי פרידמן יהיה ממונה על הקשר עם הרשות, כאשר עובדי היחידה לענייני פלסטינים ידווחו לו במקום לדווח ישירות לוושינגטון. מדובר בשינוי משמעותי במדיניות האמריקנית. ממשלים קודמים הקפידו כי שני גופים שונים ינהלו את הקשר עם ישראל והפלסטינים.

סאיב עריקאת, שעומד בראש המשלחת הפלסטינית למשא ומתן, גינה את ההחלטה עליה כאמור הודיע פומפאו לפני כחמישה חודשים. עריקאת כינה את סגירת הקונסוליה כעדות לכך שממשל טראמפ עובד בשיתוף פעולה עם ישראל במטרה לכפות "ישראל גדולה יותר" מאשר פתרון שתי מדינות.

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום