נתניהו מאשים את איראן: "מנסה לעקוף את הסנקציות דרך הים"

ראש הממשלה אמר בנאומו בטקס סיום קורס חובלים בבסיס חיל הים בחיפה כי טהראן מנסה להבריח נפט בנתיבים ימיים, חרף הסנקציות נגדה. הוא קרא לקהילה הבינלאומית לעצור אותה

מדיני 6.3.2019 | 19:34

ראש הממשלה בנימין נתניהו האשים היום (רביעי) את איראן בניסיון לעקוף את הסנקציות דרך הים. הוא דיבר בטקס סיום מחזור 138 של קורס החובלים בבסיס חיל הים בחיפה, בהשתתפות הרמטכ"ל אביב כוכבי ומפקד זרוע הים אלוף אלי שרביט. "איראן מנסה לעקוף את הסנקציות, עם ניסיונות להבריח נפט בנתיבים ימיים", אמר נתניהו בנאומו. "ככל שהם יתרבו, יהיה לחיל הים תפקיד חשוב בניסיון לעצור את זה. אני קורא לעולם לעצור את הניסיון האיראני לעקוף את הסנקציות".

ראש הממשלה הוסיף כי תפקידו של חיל הים, בנוסף להבטחת נתיבי הסחר ומקורות האנרגיה של ישראל, הוא מתן עומק אסטרטגי: "חיל הים נותן לנו עומק אסטרטגי בלתי מוגבל. אפשרות לשלוח כלי שיט מעל ומתחת לפני המים, להכות ולחמוק מאויבנו". לדבריו, "מדינת ישראל תגן על עצמה בכוחות עצמה מכל איום. מי ששואף להשמידנו - לא יצליח למשימתו אבל יכניס את עצמו לסכנה איומה".

מוקדם יותר ביקר נתניהו באתר שבו נפרשה מערכת ההגנה האווירית מפני טילים תאא"ד (THAAD), יחד עם שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן. השניים קיבלו תדריך מהמפקדים וסיירו בשטח. לפי דובר צה"ל, הפיקוד האירופי של צבא ארצות הברית פורס את הסוללות לפי דרישה אמריקנית וצרכים מבצעיים של ארצות הברית. מטרת הפריסה היא תרגול יכולת הפריסה המהירה של מערכות מורכבות ברחבי העולם לצד חיזוק היכולות ושיתוף הפעולה עם מערכות ההגנה האוויריות בחיל האוויר של צה"ל.

נתניהו (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום