החללית בראשית ביצעה תמרון מוצלח נוסף בדרך לירח

במסגרת התמרון, החללית הפעילה את המנוע שלה למשך 152 שניות ונכנסה למסלול אליפטי • הנקודה הרחוקה ביותר מכדור הארץ נמצאת במרחק של כ-270 אלף קילומטר

טכנולוגיה 7.3.2019 | 16:29

שיגור בראשית | צילום מסך מ-SpaceX

תמרון מוצלח נוסף לחללית הישראלית "בראשית" בדרכה אל הירח: התעשייה האווירית ועמותת Space IL דיווחו לפני זמן קצר כי החללית ששוגרה לחלל לפני כשלושה שבועות - עשתה תמרון מוצלח נוסף, במסגרת המסע שלה אל הירח.

במסגרת התמרון, שנעשה בסביבות השעה 15:00 החללית הפעילה את המנוע שלה למשך 152 שניות ונכנסה למסלול אליפטי. הנקודה הרחוקה ביותר מכדור הארץ נמצאת במרחק של כ-270 אלף קילומטר.

בתע"א וב-Space IL אמרו כי התמרון היה מורכב, בשל הצורך של צוות המהנדסים להתמודד עם מגבלות עוקבי הכוכבים שמותקנים על החללית - ומסונוורים על ידי קרני השמש. במהלך התמרון - לא היה קשר בין החללית לבין תחנות הקרקע בשל קושי טכני, ורק מאוחר יותר חודש הקשר בין החללית לבין תחנת קרקע אחרת בכדור הארץ.

מנהל מפעל חלל בתע"א, עופר דורון אמר כי "בשל מגבלות בעוקבי הכוכבים נדרשנו לתכנן תמרון מורכב, שכלל גם את החשכת עוקב הכוכבים כדי שלא נקבל מידע שגוי על מיקום החללית ביחס למסלולה". דורון מסר כי מערכות החללית פועלת כשורה.

מנכ"ל עמותת Space IL, ד"ר עידו ענתבי אמר כי התמרון הבא של "בראשית" לכיוון הירח יהיה בעוד כשבועיים ועד אז, נתונים מהתמרון האחרון ינותחו על ידי צוותים מקצועיים. התמרון האחרון שצפוי לבראשית, יערך בסמוך למועד נחיתתה על הירח - 11 לאפריל.

מוקדם יותר השבוע שיגרה החללית "בראשית" צילום עצמי שהיא עשתה - כשעליה לוח עם דגל ישראל והכיתוב "עם ישראל חי".

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום