משרד הפטנטים האירופי לטבע: פטנט המגן על הקופקסון תקף

החלטה חיובית של משרד הפטנטים האירופי עשויה לדחות עוד את כניסת התחרות. המשרד יפרסם את נימוקיו המלאים בכתב בחודשים הקרובים

בריאות 1.4.2019 | 10:38

 

תומר נויברג, פלאש 90

בזמן שבארה"ב התרופה המקורית של טבע , קופקסון לטיפול בטרשת נפוצה, כבר נאבקת בתחרות הגנרית למינון המרכזי שלה (40 מ"ג), באירופה עדיין אין תחרות כזאת - והחלטה חיובית של משרד הפטנטים האירופי עשויה לדחות עוד את כניסת התחרות. טבע עדכנה היום כי מושב של שלושה חברים של משרד הפטנטים האירופי אשרר את תוקפו של פטנט מסוים המגן על קופקסון 40 מ"ג באירופה (פטנט מספרEP 2 949 335). המשרד יפרסם את נימוקיו המלאים בכתב בחודשים הקרובים. בינתיים, טבע כבר השיגה צווי מניעה מקדמיים על בסיס הפטנט, כדי למנוע מסחור גרסאות גנריות לתרופה בבלגיה, דנמרק וסלובקיה.

מכירות הקופקסון באירופה הסתכמו ב-2018 ב-535 מיליון דולר, ירידה מ-595 מיליון דולר ב-2017. קופקסון הייתה לאורך השנים "פרת המזומנים" של טבע, התרופה הנמכרת והרווחית ביותר שלה. כבר לפני מספר שנים נתקלה התרופה בתחרות גנרית בארה"ב (השוק המרכזי) אך טבע השכילה להעביר את רוב המטופלים מהמינון הנמוך של 20 מ"ג למינון 40 מ"ג, ולכן התחרות לא פגעה בה משמעותית. אולם בסוף 2017 החלה גם התחרות למינון הגבוה, ומאז נרשמה כצפוי ירידה בתרומת הקופקסון לתוצאות טבע ושחיקה בתמחור התרופה. באירופה, כאמור, עוד אין תחרות גנרית. משמעות ההחלטה של משרד הפטנטים היא שהפטנט תקף עד 2030, אם כי החברות המתחרות יכולות לערער על הקביעה.

בתגובה להחלטת משרד הפטנטים מסר ריצ'רד דניאל, סמנכ"ל בכיר, מנהל החטיבה המסחרית באירופה, כי "אנו מרוצים מכך שמשרד הפטנטים האירופי הסכים עם עמדת טבע בנוגע לפטנט של קופקסון 40 מ"ג. טבע תמשיך להגן בנחישות על תוקפו של הקניין הרוחני המגן על קופקסון 40 מ"ג". דניאל הוסיף כי בטבע "מאמינים בערכו של קופקסון, טיפול אשר נבחן באופן מקיף במשך יותר מ-20 שנה ואשר לו 2.5 מיליון שנות מטופלים. אנו ממשיכים להיות מחויבים לתחום מדעי המוח ואנו מרגישים בעלי זכות לסייע לשפר את חייהם של אנשים בתחום הטרשת הנפוצה".

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום