רשת בר-כל תשלם 700 אלף שקל על הפרת חוק הגנת הצרכן

הקנס הוטל על הרשת לאור הפרת החוק המחייב אותה להעביר את מחירי מוצריה למאגר המחירים הממשלתי • ביהמ"ש קבע כי הקנס בגובה של 700 אלף שקל הוא סביר בהתחשב בעבירה, ובנוסף הורה כי הרשת תשלם 15 אלף שקל בגין הערעור

חדשות בארץ 4.4.2019 | 11:00

Pixabay

רשת בר-כל ערערה על קנס שהשיתה עליה הרשות להגנת הצרכן והפסידה: השופט עדי הדר קבע כי הקנס בגובה של 700 אלף שקל הוא סביר בהתחשב בעבירה, ובנוסף הורה כי הרשת תשלם 15 אלף שקל בגין הערעור.

הקנס הוטל על הרשת לאור הפרת החוק המחייב אותה להעביר את מחירי מוצריה למאגר המחירים הממשלתי.

בערעור שהגישה לבית המשפט, טענה רשת החנויות כי עקב היותה רשת דתית, אין אפשר לחייב אותה בפרסום באינטרנט, "דבר המהווה פגיעה בעקרונות הדתיים".

עוד טענה הרשת כי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן התחמקה מפגישות עם הרשת כדי למצוא מתווה שיאפשר לה לקיים את הוראות החוק, וכי הרשת לא ידעה כי בהעברת המחירים היא לא חייבת להקים אתר אלא להעביר את המידע דרך צד שלישי, כלומר אתר להשוואת מחירים.

השופט הדר התייחס לכלי הצרכני החשוב של השוואת מחירים גם לשם הגברת התחרות. עוד הוא אמר כי הרשת לא יכולה להחליט שלא לפעול על-פי הוראות החוק בטענה שלא מקיימים עמה פגישה.

השופט התייחס ל-3 הפרות שונות: ראשית, אי-פרסום על נתוני הרשת, המונה לפי הרשות להגנת הצרכן 45 סניפים; שנית, אי-פרסום המחירים באינטרנט; ושלישית, אי-פרסום מבצעים. מכאן שעל כל הפרה הרשות מטילה על הרשת קנס בנפרד, כשהיא יכולה לחשב את הקנס במכפלת מספר הסניפים שהרשת מפעילה. עם זאת, הרשות הכפילה את כל אחת מההפרות ב-6, הסדר שהגדיר השופט כ"סביר וצודק". הקנס גם משקף הפחתה של 20% על כך שלרשת אין הפרות קודמות.

עם זאת, השופט ציין כי "צרמה לבית המשפט הכפלת העיצום ב-50% בגין נסיבות מחמירות, שכן על אף ההתנהלות הבעייתית של המערערת, נוצר ספק האם הדבר נועד כדי למנוע מהצרכנים לדעת את המחירים האמיתיים, או שמא היה זה בגלל שיקול אחר כגון הטענה לפגיעה בקודשי ישראל".

לאור הספק שהציג בית המשפט, הרשות ויתרה על סעיף הנסיבות המחמירות המאפשר את הכפלת הקנס, כך שהקנס ייוותר על 700 אלף שקל. 

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום