הלווייתו של זכריה באומל הי"ד בהר הרצל

הערב מובא למנוחות עולמים בקבר ישראל לאחר 37 שנה, החייל הנעדר, זכריה באומל, שגופתו זוהתה והוחזרה לישראל על ידי הרוסים. ההלוויה נערכת בהר הרצל בירושלים

חדשות בארץ 4.4.2019 | 19:26

הרמטכ"ל בהלוויה | הדס פרוש, פלאש 90

בשעה זו מתקיימת הלווייתו של החייל זכריה באומל שנעדר שנים ארוכות וגופתו הוחזרה לישראל על ידי הרוסים. באומל מובא לקבר ישראל, בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים. אלפי בני אדם הגיעו כדי להעניק לחייל כבוד אחרון. לבקשת משפחתו, לא יתקיים בטקס מטח כבוד וכן לא יונחו זרים. בין הנוכחים בטקס: ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין.

היום בשעות הצהריים (חמישי), ערך גם משרד ההגנה הרוסי טקס מיוחד לבאומל, שנעדר מאז הקרב על סולטן יעקב ב-1982 שגופתו הוחזרה אתמול לידי משפחתו, לאחר שנמצאה על ידי צבא רוסיה והסורים.

הרמטכ"ל הרוסי ולרי גרסימוב, קיבל את ראש הממשלה בנימין נתניהו, בטקס במרכזו הציבו ארון עטוף בדגל ישראל, ובתוכו שרידי החפצים של באומל, ביניהם סרבל ונעליים.

ראש הממשלה פנה אל רמטכ"ל צבא רוסיה ולרי גרסימוב ואמר לו: "תודה רבה לך אדוני, תודה רבה שוב לנשיא פוטין ולמשרד ההגנה של רוסיה".

"היום המרגש הזה, והטקס המרגש הזה, מבטאים עוד ביטוי של הקשר המיוחד בין העם הרוסי והעם היהודי", הוסיף ראש הממשלה. לסיום אמר נתניהו, "אני רוצה להודות לך אדוני, בשם העם בישראל, בשם חיילי צבא ההגנה לישראל ובשם כל האבות והאימהות של החיילים שלנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הודה בטקס לנשיא פוטין ולמשרד ההגנה על המאמץ להבאת זכריה באומל הי"ד לקבר ישראל לאחר 37 שנים.

בטקס נוגנה מנגינת אבל על ידי תזמורת משרד ההגנה הרוסי. בתום הטקס, דגל ישראל שהונח על הארון (בו החפצים), קופל ע"י אנשי משמר הכבוד ונמסר לראש הממשלה.

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום