טבעות האישה החרדית נמצאה בתוך הררי הזבל

רק לאחר חיפוש לא נעים וממושך בתוך 10 טון האשפה שמייצרים תושבי עיר הבירה, נמצאו שתי הטבעת - אותן איבדה אישה חרדית במסעדה ירושלמית בה אכלה

חדשות בארץ 16.5.2019 | 23:02

שמעון שמואל, אגף התברואה

אישה חרדית שאכלה באחת המסעדות בירושלים, שכחה במקום את טבעותיה אותן הורידה כשנטלה ידיים, וכשהבחינה בכך כבר היה מאוחר: הטבעות, כך התברר, נזרקו עם שאר הפסולת - אל הזבל. רק לאחר עבודה מסורה, לא נעימה במיוחד, של עובדי אגף התברואה בעירייה, נמצאה האבידה היקרה.

המקרה התרחש במסעדה באזור שכונת גבעת שאול בבירה, וכך מתאר את השתלשלות הדברים מנשה יגן, מנהל יחידת מכולות באגף התברואה בעיריית ירושלים, הכולל את תחנת המעבר לאיסוף אשפה בשכונה: "גברת ב. ישבה במסעדה, הורידה את הטבעות מידה לצורך נטילת ידיים ושכחה אותן על השולחן. בתום הארוחה, המלצרים פינו את השולחן לפח האשפה, יחד עם הטבעות".

"רק אחרי שהיא יצאה מהמסעדה, היא שמה לב כי הטבעות חסרות לה. היא חזרה למסעדה, אך פחי האשפה כבר רוקנו על ידי משאית איסוף האשפה של העירייה".

בשלב זה, האישה ראתה את המשאית, רצה אחריה וסיפרה לנהג מה קרה. בשל כך, צוות האגף הנחה אותה להגיע לתחנת המעבר בגבעת שאול, ושם רוקנה המשאית כמות אשפה של כ-10 טון.

החיפוש בערימות האשפה

"התחלנו לנבור באשפה ולחפש את הטבעות", מתאר מנשה, איש אגף התברואה. "המדובר בטבעת יהלום וטבעת הנישואין, ולפי גודל היהלום נראה לי שהטבעת יקרה מאוד".

שלושת עובדי האגף עמלו בחיפוש, אליהם צורף גם טרקטור על מנת להקל בהרמת כמויות האשפה.

מנשה ממשיך, בהתרגשות: "למרבה המזל והנס , ואני ממש אומר שזה נס, נמצאו הטבעות לאחר חיפוש של כ-15 דקות. זה כמו לחפש מחט בערימה של שחת".

"חייבים לציין, כי כמויות האשפה לא הרתיעו את העובדים ביחידה - אשר חרירי, שמעון שמואל ושמואל ניצן - שעושים עבודתם נאמנה, ועושים הכל כדי לעזור לתושבים לקבל חזרה את הרכוש האבוד", מסיימים באגף התברואה את סיפור המקרה המעניין.

ראש העיר משה ליאון הגיב להתנהגות עובדיו, ואמר: "אני גאה בהם; הם עושים עבודת קודש בעיר. זהו סיפור אחד מיני רבים. יידע כל תושב ירושלים, שיש לו כתובת בעיר לפניות בכל נושא".

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום