נתניהו הציע לפרופ' מור יוסף את תפקיד מבקר המדינה

נתניהו נפגש היום עם פרופ'מור יוסף והציע לו את תפקיד מבקר המדינה, • בחירת המבקר עוברת דרך הצבעה חשאית בכנסת, אך לנתניהו השפעה גדולה על זהות המבקר

חדשות בארץ 19.5.2019 | 20:52

יונתן זינדל, פלאש 90

כתב חברת 'החדשות', העיתונאי עמית סגל, מדווח הערב (ראשון), כי ראש הממשלה נפגש עם מנכ"ל הביטוח הלאומי לשעבר פרופ' שלמה מור יוסף והציע לו את משרת מבקר המדינה. 

המירוץ לבניין החדש בקריית הלאום שבירושלים, עבור תפקיד מבקר המדינה יצא לדרך, לאחר שהמבקר הנוכחי יוסף שפירא עומד לעזוב את התפקיד בקרוב לאחר שבע שנים שנשא בתפקיד המכובד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא במסע חיפושים לתפקיד, אמנם המבקר נבחר ע"י הצבעה חשאית בכנסת וזקוק לרוב, אך כמובן לראש הממשלה יש השפעה אדירה על זהותו, ולכן יש חשיבות למי שייבחר להמליץ עליו לתפקיד.

כאמור, הערב פורסם כי נתניהו מעוניין במי ששימש בעברו כמנכ"ל בתי החולים 'הדסה', וכמנכ"ל הביטוח הלאומי - פרופ' שלמה מור יוסף, שכיום משמש כמנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה.

מור יוסף (68) נולד בירושלים, ונחשב לאדם מסורתי למרות שהוא לא חובש כיפה, אחיו אף שימש תקופה כמזכ"ל תנועת 'בני עקיבא'.

בשבוע שעבר דווח שחברת הכנסת לשעבר, נורית קורן, החליטה להצטרף להתמודדות על התפקיד. קורן שהייתה חברת כנסת מטעם הליכוד ניסתה להשיג את תמיכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ולהיות המועמדת הרשמית של המפלגה, אך נתניהו סירב להביע בה תמיכה פומבית. כעת היא פנתה לחברי כנסת כדי שיחתמו לה על טופס המועמדות עליו צריכים להיות חתומים עשרה חברי כנסת.

על פי הדיווח, גורמים בליכוד טענו כי למרות היותה עורכת דין ועל אף העובדה שיש לה שלושה תארים, היא לא תוכל להתמנות לתפקיד מכיוון שמינוי כזה עלול לעורר התנגדות ציבורית ופוליטית נרחבת כשזה נראה שמפלגת השלטון ממנה לעצמה את האיש שלה כמבקר.

מועמד נוסף ששקל להגיש את מועמדותו באופן רשמי הוא פרופ' אברהם דיסקין, אך כנגד מועמדותו התעוררה התנגדות גם מטעם החרדים שטענו כי הוא אינו ראוי לתפקיד בשל יחסו לחרדים כשהם מסתמכים על ראיון ישן ושולפים ממנו קטעי משפטים שהוצאו מהקשרם.

בתוך כך, מועמד נוסף שהודיע על התמודדותו הוא ד"ר אילן מעוז, ששימש בעבר היועץ הכלכלי הראשי למבקרי המדינה אליעזר גולדברג ומיכה לינדנשטראוס. הוא התמודד גם בסיבוב הקודם שבו נבחר המבקר הנוכחי, השופט בדימוס יוסף שפירא.

כל מועמד לתפקיד מבקר המדינה יכול להודיע על החלטתו להתמודד עד ה-20 במאי. מבקר המדינה ייבחר ב-3 ביוני, בהצבעה חשאית שתיערך בכנסת.

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום