עיריית ירושלים תאסור השכרת שטח מהקצאות העירייה

בעיריית ירושלים החליטו לשים סוף לתופעה במסגרתה מנהלי עמותות משכירים את השטח שקיבלו, ויתחילו בבדיקה מעמיקה של כלל ההקצאות • כהן: גורמים לחילול ה'

חדשות בארץ 22.5.2019 | 17:34

יעקב כהן

בעיריית ירושלים החלו לאחרונה במדיניות של בדיקה ומעקב אחרי הקצאות שייעדו לעמותות בירושלים להקמת מבני ציבור עבור אותם עמותות, שבפועל השטח מושכר לעמותה אחרת בעלות של עשרות אלפי שקלים לחודש.

ראשיתו של הסיפור באירוע בטיחות שהתרחש בשטח שהוקצה על ידי עיריית ירושלים לטובת אחת העמותות הפעילות בירושלים.

במסגרת תביעה שהוגשה על הנפגעים התברר כי המקום מושכר למוסד אחר בעלות של עשרות אלפי שקלים.

הסיטואציה יצרה קושי בתשלום הביטוח. בעיריית ירושלים החליטו לשים סוף לתופעה ולהתחיל בבדיקה מעמיקה של כלל ההקצאות בירושלים

המשנה לראש עיריית ירושלים ויו"ר ועדת ההקצאות חיים כהן טוען בשיחה עם 'כיכר השבת' כי בפועל המוסדות ששוכרים את השטח מגלגלים את עלות דמי השכירות הגבוהה לכיסם של ההורים שנאלצים לשלם שכר לימוד גבוה.

לדברי כהן: 'נוצר פה אבסורד. עיריית ירושלים מקצה שטח לטובת עמותה א. בפועל לעמותה א' אין באמת צורך בשטח. במקום לעדכן את עיריית ירושלים כי ניתן להקצות בחינם את השטח לטובת ישיבה או כל מוסד חינוכי אחר. בוחרת עמותה א' בדרך עקומה, להשכיר את השטח לישיבה בעשרות אלפי שקלים לחודש.

מי משלם את המחיר? ההורים כמובן. הישיבה נאלצת לעלות את שכר הלימוד וההורים שגם כך מתקשים לגמור את החודש משלמים מכיסם את מחיר העוולה'.

לדברי כהן "בשל העובדה שיש לכך השלכות בתחום הבטיחות והאחריות כלפי התלמידים הלומדים בשטח שהוא בבעלות העירייה, נאלצה העירייה לבצע בדיקה מקיפה על כלל המוסדות".

יש לקוות כי בעלי עמותות שאינם עושים שימוש בקרקע יודיעו על כך לעירייה וכך יחסכו לעצמם את ההליך הפלילי שעלול לעשות חילול ד'. החזרת השטחים לידי העירייה תאפשר להקצות אותם למוסדות רבים בירושלים, המשוועים למקום עבור התלמידים שלהם, ולחסוך להורים ולמנהלי המוסדות הוצאות כבדות של עשרות אלפי שקלים מידי חודש.

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום