רה"מ נתניהו מבקש סיועי אווירי לכיבוי השריפות

רה"מ פנה באמצעות המועצה לבטחון לאומי, משרד החוץ והמשרד לביטחון פנים לפעול מיידית להבאת סיוע אווירי לכיבוי שריפות

חדשות בארץ 23.5.2019 | 19:06

הדס פרוש, פלאש 90

בעקבות גל השריפות הקשה הפוקד את איזור בית שמש, כביש 443, ובנקודות רבות ביישובי מבואות ירושלים, פנה ראש הממשלה בנימין נתניהו באמצעות המועצה לבטחון לאומי, משרד החוץ והמשרד לביטחון פנים לפעול מיידית להבאת סיוע אווירי לכיבוי שריפות. בעבר במצבים דומים ישראל נעזרה בקשרים האיזוריים עם יוון וקפריסין, כאשר הסיוע הוצע והופעל באופן הדדי.

בנוסף, נתניהו שוחח עם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, ועם נציב הכבאות שמחי בעקבות גל השריפות והנחה על הבאת סיוע אווירי לכיבוי שריפות. בהודעת לשכת ראש הממשלה נמסר שהוא ממשיך לעקוב אחר ההתפתחויות ומקבל עדכונים שוטפים.

יצויין שמראשית השבוע הזהירו בכיבוי האש על מזג האויר הקשה הצפוי ליום זה וביקשו שלא להדליק אש ומדורות. נציבות כיבוי אש אף הוציאה צווים בהתאם ורשויות רבות נערכו לכך והנחו את בתי הספר, תנועות הנוער והפעילות העירונית להימנע מהדלקת אש בחג זה.

אף על פי כן, ח"כ בצלאל סמוטריץ', מי שצפוי להיות שר המשפטים בממשלה ה-35, צייץ אתמול כי צריך להפסיק עם ה"זהירות המוגזמת ובעיקר עם הכסתח בהוראה לא להדליק מדורות".

לא יודע איך מזג האויר אצלכם אבל בקדומים שום דבר חריג. כמו תמיד במדורות צריך להיזהר, לדאוג לאמצעי כיבוי זמינים, לוודא שיש מבוגר באזור ולקפיד לכבות טוב את המדורה בסוף, אבל חלא'ס כבר עם הזהירות המוגזמת ובעיקר עם הכסתח בהוראה לא להדליק מדורות. ל"ג בעומר הוא מנהג עתיק וצריך לשמר אותו. 

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום