נתניהו בחפק השריפות: קיבלנו סיוע ממצרים והצעה לסיוע מהפלסטינים

ראש הממשלה: "המשימות שלנו הם קודם כל הצלת חיים. זה אומר שאנחנו מפנים אנשים מבתיהם, וזה דבר קשה מאוד וקורע לב אבל הדבר נדרש"

חדשות בארץ 24.5.2019 | 12:56

קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה נתניהו הגיע הבוקר להערכת מצב בנוגע לשריפות ואמר שישראל קיבלה הבוקר סיוע מיוון, קרואטיה, איטליה, מצרים וקפריסין. "אנחנו מאוד מעריכים זאת. אני רוצה להודות לידידי נשיא מצרים א-סיסי על ששלח שני מסוקים", אמר נתניהו.

נתניהו והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן קיימו הערכת מצב בחפ"ק כוחות החירום וההצלה בתל חדיד. הם קיבלו סקירות על מצב השריפות ועל ההיערכות לקראת התחדשותן ממ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן, נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי, מפקד טייסת הכיבוי תת-ניצב ניר רוזנטל וגורמים בכירים מהמל"ל, משרד הביטחון, רט"ג, קק"ל, פקע"ר, השירות המטאורולוגי וגופים נוספים.

לאחר מכן, ראש הממשלה נתניהו ביקר בקרון הפעלה של הכטב"ם שמסייע לכוחות הכיבוי וההצלה באיתור השריפות, ושוחח עם לוחמי האש שפועלים בשטח.

נתניהו אמר: "פנינו להרבה מדינות, וקיבלנו פניות מאחרים, גם מהרשות הפלסטינית, וגם מגורמים נוספים. ארבע עד שש מדינות, ביניהן רוסיה, כבר מוכנות לשלוח עזרה מעשית. הם פונים אלינו אפילו לפני שפנינו אליהם, לחלק מהמדינות הללו זה מאוד חשוב, והיכולת הבינלאומית חשובה ומסייעת ליכולת הלאומית".

עוד אמר נתניהו: "אני מבקש מאזרחי ישראל להישמע להוראות ולהימנע מטיולים בימים אלה, לעשות מה שהם מתבקשים כי מדובר בהצלת חיים. המשימות שלנו הם קודם כל הצלת חיים. זה אומר שאנחנו מפנים אנשים מבתיהם, וזה דבר קשה מאוד וקורע לב אבל הדבר נדרש. דיברנו על זה עכשיו עם מ"מ המפכ"ל ועם שר הבט"פ.

"המשימה השנייה היא שליטה באש. עד לרגע זה, זה נעשה בצורה מיטבית, אך האתגר עוד לפנינו בגלל תנאי מזג אוויר, בגלל הרוחות ובגלל החום הקיצוני. המשימה השלישית היא שיקום, אנחנו נעזור להחזיר את האנשים לבתיהם ואם צריך - להחזיר את בתיהם. זאת בעיה קשה, במיוחד באחד היישובים כאן".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר: "המאמץ העיקרי הוא מאמץ הצלת החיים ובכל מקום שיש ספק אז ההנחייה שלי היא שאין ספק ואם יש צורך נפנה אוכלוסיה, נסגור צירי תנועה ונזמין סיוע בינלאומי כפי שעשינו . אנחנו נערכים למניעת הצתות באמצעות חוזי אווירי וצוותי מג"ב שמסיירים באזורי חורש ויער".

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום