כוננות בצפון: חשש מפיגוע של החיזבאללה

בצה"ל חוששים שארגון הטרור השיעי, חיזבאללה ינסה שוב לפגוע בחיילים באזור הר דב בניסיון לפגוע בשיחות בין לבנון וישראל בתיווך ארה"ב, זאת במקביל לתקיפות ישראל

חרבות ברזל 3.6.2019 | 09:24

ארכיון | פלאש 90

בצה"ל חוששים, כי חיזבאללה יחזור לנסות ולפגוע בחיילים ישראלים סמוך לגדר הגבול עם ישראל באזור הר דב. בתקופה האחרונה התקיימו כמה הפגנות של פעילי חיזבאללה באזור. בין היתר היו כמה פרובוקציות, כאשר נערים תלו את דגלי ארגון הטרור השיעי על גדר המערכת.

על פי גורמים בצה"ל, בחיזבאללה חוששים כי בשיחות בין ישראל ללבנון בתיווך ארה"ב הם יאבדו לחלוטין את השליטה בהר דב ולכן הם מנסים להעלות את האזור למודעות הציבורית.

הדברים מתבססים על דיווח בעיתון הלבנוני "אל-ג'ומוהריה" שדיווח בשבוע שעבר מפי גורמים במשרד החוץ הלבנוני שישנה אפשרות שהמשא ומתן בין ישראל ללבנון בעניין הגבול הימי והיבשתי יחל בתוך שבועיים. זאת על רקע ההתקדמות בשיחות שמוביל הדיפלומט האמריקני, דיוויד סאטרפילד.

במקביל, תקף חיל האוויר הלילה מטרות איראניות בסוריה כלי התקשורת בסוריה דיווחו, כי חמישה חיילים נהרגו הלילה (שני) מהלכה תקיפה של שדה התעופה 4-T, ליד העיר חומס, בסוריה.

סוכנות הידיעות הסורית 'סאנא' דיווחה כי טילים נורו לעבר שדה התעופה. משרד ההגנה הסורי האשים את ישראל בתקיפה וטען כי שני טילים יורטו על ידי מערכות ההגנה האוויריות של סוריה.

המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח, כי חמישה חיילים - שלושה מהם סורים - נהרגו בתקיפה בשדה התעופה, במהלכה הושמדו מחסן טילים וכלי רכב, השייכים ככל הנראה למשמרות המהפכה האיראניים.

כזכור, לילה קודם לכן, תקף חיל האוויר חמישה יעדים של צבא סוריה, בתגובה לירי שני הטילים לעבר החרמון. בין היתר תקף צה"ל, שתי סוללות ארטילריה, עמדות תצפית ומודיעין בחזית רמת הגולן וסוללת הגנה אווירית מסוג SA-2.

דובר צה"ל שעדכן על התקיפה, מסר כי במהלך התקיפה הופעלה מערכת ההגנה האווירית של צה"ל נגד ירי נ"מ סורי, אך לא זוהו נפילות בשטח ישראל. בסוריה דווח כי במהלך התקיפה הצה"לית, נהרגו שלושה חיילים סוריה ושבעה נפצעו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "לאחר הירי לגולן - הנחיתי את צה"ל על פעולת תקיפה. איננו מוכנים לסבול ירי לשטחנו".

מרכז המעקב הסורי, דיווח שלפחות עשרה לוחמים מבין ההרוגים, ככל הנראה, הם אינם סורים. לדברי המרכז, תקיפות באזור הפרבר הדרומי־מערבי של דמשק כוונו "ליעדים של חיזבאללה ושל איראן". מומחי ביטחון מצביעים על כך שהתקיפות האחרונות של ישראל בסוריה קרובות יחסית לגבול ישראל מה שמלמד על החוצפה של האיראנים והנחישות הישראלית למנוע מהם התבססות קרוב לגבולה.

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום