שוב: מרחב הדיג ברצועה צומצם

ישראל הודיעה כי מרחב הדייג ברצועת עזה צומצם "עד להודעה החדשה". המהלך בוצע בתגובה להמשך הפרחת בלוני התבערה לישראל. רק בסוף השבוע אמר הרמטכ"ל לתושבים בדרום: "אסור שטרור הבלונים יימשך"

חרבות ברזל 11.6.2019 | 23:03

ספינות דייגים בעזה | פלאש 90

המתיחות בדרום נמשכת: 7 שרפות פרצו היום (שלישי) כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו מעזה. הערב הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים על צמצום נוסף של מרחב הדייג לרצועה מעכשיו ועד להחלטה אחרת.

"בעקבות המשך השרפות והפרחת בלוני התבערה ברצועת עזה לעבר שטח ישראל, צומצם הערב מרחב הדיג ברצועת עזה לטווח של עד שישה מיילים ימיים עד להודעה חדשה", נמסר.

מדוברות כבאות והצלה לישראל מחוז דרום נמסר כי צוותי כיבוי, קק"ל, רט"ג וגרורים צבאיים פעלו היום בגזרת מועצה אזורית אשכול ב-7 שרפות. על כל השרפות הושגה שליטה ולאחר חקירה שבוצעה על ידי חוקר שרפות מכבאות והצלה נתיבות, השריפות נגרמו מבלוני תבערה.

הרמטכ"ל אביב כוכבי ואלוף פיקוד הדרום הרצי הלוי הגיעו ביום שישי לביקור בעוטף עזה ונפגשו עם ראשי הרשויות המקומיות והאזוריות. במפגש הם שוחחו על האתגרים המשותפים ועל המשך חיזוק שיתוף הפעולה ההדוק בין צה"ל להתיישבות בעוטף. כמו כן, כוכבי טען בפגישתם כי הירידה באירועים האלימים על הגדר ובאירועי ההצתות איננה מקרית.

בשיחה עם ראשי הרשויות בעוטף עזה הדגיש הרמטכ"ל כי "אסור שטרור הבלונים יימשך" ובנוסף, התייחס לתהליך ההסדרה המדיני בין ישראל לחמאס. "ההפחתה בכמות הפרחות הבלונים והירידה בכמות האירועים האלימים על הגדר איננה מקרית", טען כוכבי. "אנו מעדיפים לתת לזה הזדמנות מאשר להביא להדרדרות המצב".

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום