עולם הפצות הסמסים העסקיים: המחיר לא יעלה

משרד התקשורת לא אישר העלאת מחיר ל'הוט מובייל' שביקשה לייקר את הודעות הסמס מהחברות הגדולות, כמו הבנקים, אפליקציות חניונים וכיוצ"ב • המרוויחים הגדולים: חברות ההפצה בעונת הבחירות, חברות מסחריות ועוד

תקשורת 18.6.2019 | 15:05

הוט מובייל | צילום: יח"צ

האם משרד התקשורת מתערב נגד העלאת תעריפים רק כשזה נוגע לכיס של בעלי החברות הגדולות? קשה לדעת ולא כאן המקום לשפוט, אך בשנים האחרונות נדמה שבוצעו מספר ייקורי תעריפים גם לחוזים קיימים ללקוחות חברות הסלולר, ואיש במשרד לא צייץ.

ההעלאה המשמעותית שבהן, הייתה בחברת 'הוט מובייל' שלאחר עשרות שנים בהן לא גבו בחברות הסלולר תשלום עבור תיבה קולית, החלה 'הוט מובייל' לגבות תשלום עבור השירות – מהלך שגרר העלאת תעריף השירות בכלל חברות הסלולר.

אך נראה כי כשמגיעים להעלאת מחירים שמשפיעה רק על העסקים הגדולים, משרד התקשורת מגן על כיסם של החברות שבדרך כלל, מיוצגות בלוביסטים מקושרים היטב.

זאת, לאחר ש'הוט מובייל' הודיעה לפני כשבועיים, כי החל מחודש יולי תייקר את שירות ה-A2P SMS (קיצור של Application to Person – המאפשר שליחת SMS ממפעילים שונים, כמו בנקים, חניונים וכיוצ"ב).

כיום, העלות לבנקים היא זוטרה וב'גלובס' פורסם כי כל המפעילים שמספקים שירותי A2P SMS, כגון בעת כניסה לחניון למשל או הודעה מבנקים על ביצוע פעולה, היו נאלצים – אם ההעלאה הייתה נכנסת לתוקף – לשלם עשרות אחוזים יותר עבור כל הודעה נכנסת. כך דיווח העיתון, כי במקום 0.0014 אגורות – התעריף כיום – המחיר היה קופץ ל-10 אגורות להודעה מישראל ול-16.5 אגורות להודעה מחו"ל.

לפי הדיווח ב'גלובס', מדובר בהודעות שיוצאות משרת, כמו למשל מפלגות ששולחות הודעות בתקופת בחירות או של חברות מסחריות שמפיצות הודעות בהיקף נרחב למועדוני לקוחות וכו'. לפי הדיווח, התכנית הייתה מייקרת את התעריף לחברות העוסקות בכך, בעוד שהצרכן הסופי לא היה אמור להיפגע מהעלאת התעריף, כיוון שהחברות הן שהיו אמורות לשלם עבור ההודעות הנכנסות לחברת 'הוט מובייל'.

אלא שכאמור, משרד התקשורת דחה את הודעת 'הוט מובייל' על כוונתה להעלות את תעריפי הסמס, application to person) A2P).

"בתחילת החודש שלחה החברה למשרד ולמפעילים הודעה על כוונתה להעלות את התעריף בעבור הודעות סמס נכנסות מסוג A2P הנשלחות בעיקרן בהפצות מסחריות על ידי גופים המשתמשים במערכות הפצה ייעודיות לכך.

"במכתב ששלח היום לחברה, הבהיר המשרד, שהודעת A2P היא הודעת סמס לכל דבר ועניין ולכן הודעת החברה מהווה הפרה של תקנות קישור גומלין והוראות הדין בנושא, ובכך פוגעת החברה  בתנאי התחרות בענף התקשורת, לכן המשרד אוסר על החברה לפעול באופן זה", הודיע משרד התקשורת.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום